سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت خبر داد

افزایش آمار شیردهی مادران طی سالهای اخیر

وزارت بهداشت در دهه‌های اخیر با تلاش دکتر مرندی، رئیس کمیته کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر توانسته آمار شیر دهی مادران را ارتقاء بخشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در همایش تغذیه با شیر مادر با شعار تغذیه با شیر مادر یک عمر سلامتی، گفت: تغذیه با شیر مادر در 2 سال اول زندگی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند منشاء بسیاری از اثرات مثبت و منفی باشد به خصوص 6 ماهه اول زندگی هر فرد.

وی گفت: نه تنها ما که به اسلام ایمان و باور داریم، بلکه در تمام دنیا و مجامع بین‌المللی، دستور مجامع علمی است که مادران به تغذیه با شیر مادر همت داشته باشند و این نوع تغذیه از بسیاری از امراض جسمی و روحی و بیماری‌هایی چون آسم، عفونت‌های تنفسی، دیابت و اسهال و استفراغ کودک جلوگیری می‌کند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: سالانه 8 میلیون کودک در جهان به علت تغذیه نشدن با شیر مادر از دست می‌روند ضمن اینکه شیردهی برای مادران بسیار مفید بوده و از بروز انواع سرطان به خصوص سرطان سینه و بروز دیابت جلوگیری می‌کند.

وزیر بهداشت گفت: "سازمان بهداشت آمریکا" در بیانیه‌های مکرر، توصیه به شیردهی مادران کرده است و وزارت بهداشت هم در دهه‌های اخیر با تلاش دکتر مرندی، رئیس کمیته کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر توانسته آمار شیر دهی مادران را ارتقاء بخشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.