معاون بهداشت گفت: برای اجرای طرح تحول بهداشت باید مدلی طراحی شود که عوامل خطر را کنترل کرده و مردم را به نحوی توانمند کنیم که از سلامت خود صیانت کنند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، علی اکبر سیاری  در جلسه طرح تحول نظام سلامت که با حضور وزیر بهداشت تشکیل شد، گفت: طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، 5 هدف مهم شامل : ارتقاء شاخص های بهداشتی، بهبود کیفیت خدمت، رضایت مردم ، کنترل هزینه ها و عدالت در سلامت را دنبال می کند.

سیاری با تاکید بر اینکه، تحول در بهداشت ضروری است و مدل فعلی برای مراقبت فعال از بیماریهای مزمن کارساز نیست، افزود: باید مدلی طراحی شود که عوامل خطر را کنترل کرده تا مردم را به نحوی توانمند کنیم که از سلامت خود صیانت کنند و در این خصوص همکاری های بین بخشی برای تحقق سلامت مردم نیز ضرورت دارد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت در ادامه توضیح داد: ما پیش بینی ایجاد یک شبکه جامع همگانی سلامت را کرده ایم و در این شبکه خدمات باید ادغام یافته باشد و ارتقاء سلامت ، پیشگیری، درمان و توانبخشی در این سیستم دیده شود که این برنامه  در سه سطح خدمات اولیه، خدمات سرپایی و بیمارستانها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برنامه ارائه خدمات سلامت به حاشیه‌ نشینان شهرها، برنامه استقرار شبکه جامع و همگانی سلامت در دو استان فارس و مازندران از دیگر اقداماتی است که قرار است در قالب شبکه جامع و همگانی سلامت صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه  محمد هادی ایمانیه و قاسم جان بابایی روسای دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و مازندران نیز گزارشی از عملکرد اجرای برنامه پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران ارائه دادند و در خصوص مدل های اجرا شده در این دو استان بحث و تبادل نظر شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار