سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی معاون درمان وزیر بهداشت؛

نتایج برنامه کاهش پرداخت بیماران بستری در بیمارستانهای دولتی تشریح شد

معاون درمان وزیر بهداشت از بهره‌مندی بیش از یک میلیون و ۴۰۰هزار نفر از برنامه کاهش میزان پرداخت تحول نظام سلامت در دو ماهه اول اجرای این برنامه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت اعلام کرد: نظر به اینکه اهداف اصلی برنامه نظام تحول سلامت حفاظت مالی از شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت، ساماندهی خدمات بیمارستانی و ارتقاء کیفیت آن و دسترسی عادلانه مردم به خدمات درمانی است. حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت با محوریت اقشار آسیب‌پذیر، از طریق ساماندهی تأمین خدمات بیمارستانی و کاهش پرداخت سهم بیماران در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت، از 15 اردیبهشت در کشور اجرا شد.

وی گفت: در این مدت میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی در خدمات مشمول برنامه از 37 درصد به 7 درصد رسیده است و هموطنان بستری واجد بیمه پایه سلامت فقط 10درصد از مبلغ صورتحساب تنظیمی مشمول این برنامه را بر اساس تعرفه و قیمت مصوب پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر روستائیان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر (دارای دفترچه بیمه روستایی) و سایر افرادی که از طریق نظام ارجاع به بیمارستانهای مشمول برنامه مراجعه می‌کنند، 5 درصد از هزینه خدمات را پرداخت می‌کنند. 

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته طی اجرای این برنامه یک میلیون و 400 هزار نفر از این خدمات بهره مند شده‌اند.

 وی ادامه داد، بیمارستانهای مشمول از ابتدای اجرای برنامه به ارائه تمام خدمات تشخیصی و درمانی، دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی به تمام بیماران بستری در همان بیمارستان یا در زنجیره  تامین خدمات مکلف شده‌اند که ضوابط این امر به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

آقاحانی گفت: بر اساس این برنامه در صورتی که بیمارستانی امکان ارائه همه خدمات مورد نیاز بیمار را نداشته باشد بر اساس زنجیره ارجاع بین بیمارستانی مصوب ستاد اجرایی دانشگاه، عمل خواهد کرد و مسئولیت و هزینه‌های نقل و انتقال بیماران (آمبولانس) و هزینه خدمات ارائه شده به عهده بیمارستان ارجاع دهنده است. 

وی افزود: همچنین ما به التفاوت تعرفه‌ها با تعهدات بیمه‌ای و خدمات ضروری و حیاتی خارج از بسته بیمه پایه مشمول این برنامه قرار می گیرند.

آقاجانی تاکید کرد: با توجه به تأثیر بسیار زیاد خدمات اورژانسی بر شاخص های سلامت، بیماران تحت نظر که زمان برای آنها حیاتی است از حمایت بیشتری در این طرح برخوردار خواهند بود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.