سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی وزارت بهداشت خبر داد

تاسیس انستیتو‌ پژوهشی "سلامت روان" با حمایت دانشگاه علوم پزشکی

انستیتو‌ پژوهشی سلامت روان با حمایت دانشگاه علوم بهزیستی در محل مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی روانپزشکی رازی تاسیس می‌شود.

ملک زاده معاون پژوهشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  در خصوص تاسیس انستیتو‌ پژوهشی سلامت روان گفت: سلامت روان از نظر وزارت بهداشت، در اولویت‌ قرار دارد چون 20 تا30 درصد جامعه از نوعی افسردگی رنج می‌برند که بخش عظیمی از مشکلات خانواده های آنها و عدم توانایی افراد برای فعالیت اجتماع به این موضوع بر می‌گردد .

وی با اشاره وجود مراکز متعدد و توانمندی متخصصان عرصه روانپزشکی ،‌روانشناسی و... گفت: متخصصان عرصه های مرتبط روان با تعامل مراکز و پژوهشگاه های معتبر دنیا می توانند سهم زیادی در کمک به این گروه از افراد داشته باشند.

ملک زاده همچنین اظهار داشت: شروع فعالیت های انستیتو، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت می تواند به این انستیتو‌ مجوز فعالیت اعطا نمود و ردیف‌های مهمی را برای این مرکز در نظر بگیرد.

 وی همچنین خواستار ثبت آمار بیماران روانی کشور از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی شد و افزود: با ثبت آمار و حمایت خانواده بیماران و خیرین سلامت می‌توان شاهد جریان‌های ارزشمندی  در کمک به بیماران روانی کشور بود.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
جوان
۱۸:۲۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
سلام
اینجانب ،لیسانس روانشناسی بالینی ، کارشناسی ارشد تحقیقات ، حاضر به همکاری در انجام کارهای تحقیقاتی با انستیتو پژوهشی سلامت روان می باشم.به امید درمان همه بیماران. موفق باشید
حسین
۲۳:۲۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۳
موسسه گالوپ اعلام کرد ایران پس از عراق افسرده ترین و ناامید ترین مردم جهان را دارد.
فکر کنید مردم ایران از مردم غزه ، اتیوپی ، بورکینافاسو و... نیز ناامیدتر هستند.
این نشان از سوءمدیریت در این امور می باشد.