سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قوچان نژاد: تیم قدرتمند جهان هستیم/ا نگیزه عامل برد ایتالیاست‌

تیم ملی والیبال کشورمان در مرحله رده بندی مسابقات لیگ جهانی 2014 باید به مصاف تیم ملی ایتالیا برود.

جبار قوچان نژاد مربی بین‌الملل والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت:هم اکنون در مسابقات لیگ جهانی در جایی ایستاده‌ایم که تا به  حال سابقه نداشتیم در این مرحله حضور داشته باشیم.
 
 جبار قوچان نژاد مربی بین‌الملل والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: جایگاهی که هم اکنون والیبال  ایران در آن قرار دارد بسیار ارزشمند است و این مساله امید و اعتماد را در  ما بیشتر می‌کند و باعث افتخار است.
 
 وی یاد آور شد: در بازی شب گذشته مقابل امریکا بازیکنان ایران حریف را دست کم گرفتند و با انگیزه تمام مقابل آنها همانند بازی مقابل برزیل و روسیه ظاهر نشدند این باعث شد تا از راهیابی به مرحله فینال که یک فرصت طلایی و خوب بود باز بمانیم.
 
 مربی بین الملل والیبال کشورمان اظهار داشت: در مجموع این دوره از مسابقات لیگ جهانی ملی پوشان ایران با اعتماد به نفس و یک خود باوری خوب مقابل حریفان ظاهر شدند آنها نشان دادند که والیبال ایران به معنای واقعی رشد پیدا کرده مربیان هم در اجرای تاکتیک‌ها و تکنیک‌های مدرن دنیای والیبال بسیار موفق عمل کرده‌اند.
 
 قوچان نژاد گفت: ما امسال در دفاع روی تور و سرویس روزهای مثال زدنی و خوبی را تجربه کرده ایم همین در ما یک باور و اعتماد به نفس خاص پیدا شده و برای هیچ تیمی زنگ تفریح نیستیم را  باید از آن به عنوان اتفاق مثال زدنی در والیبال ایران یاد کرد روسیه، برزیل و ایتالیا جزو تیم های قدمت دار لیگ جهانی و والیبال جهان هستند ولی ما کاری کردیم که در بازی به زحمت بیافتند حال دیگر والیبال ایران  در این سطح از والیبال جهان اظهار وجود می کند و این مهم ترین اتفاق ممکنه است تیم ایران در برخی بحث‌ها از جمله دفاع روی تور و سرویس نیاز به تمرین بیشتر دارد به طوری که باید در دفاع روی تور سیستماتیک‌تر و در سرویس‌های پرشی دقیق‌تر و زهردارتر ظاهر شویم. ما خوشبختانه در حمله مشکلی نداریم ولی در دو گزینه قبلی می‌توانیم و باید خود را به شرایط آرمانی‌تر برسانیم.
 
برخی‌ها معتقدند قدرت تیم‌هایی مثل برزیل و روسیه در مسابقات امسال کم شده است! آیا این فرضیه را شما قبول دارید؟ قوچان‌‌نژاد در پاسخ به این سؤال گفت: یک زمان‌هایی وجود دارد که برخی تیم‌ها با افت روبه‌رو می‌شوند البته در تیم‌های مذکور کمتر این شرایط دیده شده است چون آنها از روان‌شناسان خاص خود برخوردارند و کارشان حرفه‌ایست. برزیل در 5 الی شش بازی آخر خود بسیار عالی ظاهر شد و اثری از خستگی بازیکنان آن در مرحله مقدماتی نبود. اما باید بگویم که اینها هم جزئی از شرایط تیمی است همان طور که باید یک تیم از نظر بدنی و روانی در سطح ایده‌آل و بالا باشد از نظر روحی نیز باید برای رسیدن به برد در شرایط مطلوبی قرار بگیرد.
 
تیم‌هایی که در این سطح از مسابقات لیگ جهانی حاضر می‌شوند نباید اجازه دهند که وضعیتشان به این حد برسد. در حال حاضر تیم ایران به این باور رسیده است که توان جنگیدن مقابل هر تیمی را دارد ما امروز یکی از قدرت‌های مطرح و اول جهان هستیم ولی نباید بگوییم که سرتر از آنها هستیم و نیاز به تقویت و تلاش داریم تا در این شرایط بمانیم.
 
وی در خصوص بازی تیم ایران در مرحله رده‌بندی مقابل ایتالیا گفت: امشب ما کارمان نسبت به شب قبل سخت‌تر است چون فرصت طلایی فینال را از دست داده‌ایم ملی‌پوشان باید با انگیزه بالا مقابل میزبان بازی کنند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: کشورمان ، والیبال ، تیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.