سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صلاح زواوی در صحن علنی مجلس:

نبرد غزه مرحله آغازین راه پیروزی است/ مجامع بین‌المللی در برابر جنایات اسرائیل همانند اهالی قبرستان سکوت کرده‌اند

سفیر فلسطین در ایران گفت: حملات به خانه‌های شهروندان بی‌پناه و صبور با جنگنده‌های آمریکایی که موجب کشته‌شدن بی‌رحمانه کهنسالان، جوانان و کودکانمان می‌شود، در برابر سکوتی است که همانند سکوت اهالی قبرستان است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ "صلاح زواوی" سفیر فلسطین در ایران که درپی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به صحن علنی امروز (سه شنبه 24 تیرماه) مجلس شورای اسلامی دعوت شده بود، ضمن عرض تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: بسیار اسفناک است زمانی که بر سر سفره افطار می‌نشینیم به یاد آوارگان و طردشدگان از شهرها و روستاها باشیم، همچنین به یاد معلولان، مادران فرزند از دست داده، بیوه‌زنان، یتیمان و بی‌سرپناهان و برادرانمان که هزینه دسیسه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه دین و کشورهایمان را پرداخت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: چقدر نیاز داریم که به یاد آنها باشیم، آن هم زمانی که ملت شجاع فلسطین هر روز در معرض دستگیری نمایندگان، اسرا و مبارزان علاوه بر کشته‌شدن و سوزاندن در کرانه باختری هستند.
 
سفیر فلسطین در ایران اظهار داشت: فلسطینیان 48، در سرزمین‌های اشغالی دائما در تظاهرات اعتراضی خود به جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه برادرانشان در کرانه باختری و نوار غزه در معرض دستگیری و تعقیب رژیم صهیونیستی می‌باشند، ولی مقاومت قهرمانانه ما در غزه به حمد و ستایش خداوند در برابر حملات هوایی رژیم صهیونیستی ، مقاومت و ایستادگی نموده و به آن پاسخ می‌دهد.
 
صلاح زواوی افزود: حملات به خانه‌های شهروندان بی‌پناه و صبور با جنگنده‌های آمریکایی که موجب کشته‌شدن بی‌رحمانه کهنسالان، جوانان و کودکانمان می‌شود، در برابر سکوتی است که همانند سکوت اهالی قبرستان است و سازمان‌هایی که از قاتل در برابر مقتول دفاع می‌کنند و از مجرمان با جرم مشهودشان به جای محکوم کردن آنها از آنان حمایت می‌کنند، لیکن این مقاومت دلیرانه که به وحدت ملی مستحکم استناد می‌کند.
 
وی تصریح کرد: این دشمن از همان جام زهری که ملت مان از صد سال پیش نوشید، هم اکنون دارد می‌نوشد و اینک هیچ شهر، روستا یا شهرکی از شهرک‌های دشمن از هدف قرارگرفتن در امان نیست و صحنه ترس و وحشت در اثر هدف قرارگرفتن توسط هواپیماها، موشک‌ها و عملیات کیفی شامل حال تمام شهرک‌نشینان اشغالگر است که به نسل من امید می‌دهد دوران پایان این رژیم اشغالگر از هم‌اکنون آغاز گردیده است.
 
سفیر فلسطین در ایران ادامه داد: شک ندارم که فرزندان صبح آزادی و پیروزی را خواهند دید و تردیدی نیست که نبرد غزه مرحله آغازینی در راه پیروزی بزرگ و شکست دادن این طرح عربی-استعماری خواهد بود، این اعزام شدگان تبهکار را به خواست خداوند که از میان صهیونیست‌ها می‌باشند، به پایگاه‌های اصلی‌شان دفن خواهیم کرد.
 
وی افزود:راهی برای وحدت رزمندگان فلسطین جز عرصه‌های جهاد نیست که از طریق آن نیز موضع عربی و اسلامی که برای وحدت فلسطین متحد می‌شود و جهاد برای این قضیه وظیفه شرعی، ملی ، قومی و اسلامی می‌باشد.باید گفت که نقش مقام معظم رهبری نقش محوری بوده و از زمان بعثت رسول اکرم (ص) بشارت داده شده است. پایبندی ما به شما از آن نقش محوری از آزادسازی فلسطین انشاءالله نشئت خواهد گرفت.
 
سفیر فلسطین در ایران با بیان اینکه این درگیری‌های تحمیلی و برنامه‌ریزی شده به جای هدف قراردادن دشمن؛ رژیم صهیونیستی به سمت سینه‌های فرزندان ما نشانه رفته است، گفت: این فتنه، فتنه‌ای است که نه قاتلان آن می‌دانند چرا دست به قتل زده‌اند و نه مقتول می‌داند که چرا کشته شده است.
 
وی ادامه داد: امید بسیار داریم که همه بدانند مشکل ما با این رژیم از قدرت و شوکت آن ناشی نگردیده است، بلکه از سرکشی آن کسانی است که این رژیم را در فلسطین به وجود آورده‌اند و همچنین از آن و قاتل آن در برابر حقوق مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌نماید.
 
صلاح زواوی تصریح کرد: ما نیاز مبرم داریم که برادران عرب و مسلمان ما تلاش نمایند که روند تاریخ این امت، تثبیت و نابودی این غده سرطانی کاشته شده در فلسطین رقم زده شود.

وی افزود: از این رو بر همگی این ماه تحجر مبارک باشد و از خداوند می‌خواهم که این غم را از امت اسلامی برطرف سازد و همگی به دور قرآن کریم جمع شویم و در کنار سنت پیامبر قرار بگیریم امید ما این است که آن گونه که خداوند خواسته است بهترین امتی باشیم که برای جهانیان پدید آورده است.

سفیر فلسطین در ایران گفت: مجددا از محضر برادر ارجمند جناب آقای دکتر لاریجانی رئیس مجلس همه اعضای مجلس ،‌هیات رئیسه محترم به ویژه برادران عزیز جناب آقای بروجردی و شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس و حامی انتفاضه پیروزمند فلسطین علیه دشمن پلید بشریت یعنی صهیونیست تشکر می‌کنیم. خواهران و برادران گرامی از خداوند می‌خواهم که شما و ملت با شکوه ایران را برکت دهد که این امت از طریق گفتگو با برادران در جهان عرب و  اسلام و همسایگان دور و نزدیک در راستای تحقق منافع استراتژیک امت اسلامی و خدمت به آزادسازی فلسطین تلاش می‌کند. جناب آقای رئیس خواهشمندم بهترین تبریکات و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر معظم انقلاب خدمت ایشان و تمام مسئولین جمهوری اسلامی ایران و فرزندان این ملت عزیز ابلاغ فرمائید.

در پایان نمایندگان با شعار مرگ بر اسرائیل بیانات سفیر فلسطین در ایران تشکر کردند همچنین رئیس مجلس نیز از سفیر فلسطین به دلیل توضیحات کامل و جامع در خصوص شرایط فلسطین و غزه تشکر کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.