در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

هانی‌زاده: هدف صهیونیست‌ها از تجزیه عراق تحقق رویای نیل تا فرات بود/ تیسیر الخطیب: مقاومت تنها گزینه برای بیداری ملت‌هاست + فیلم

"توان غافلگیرکنندگی رزمی و مقاومت فلسطین" شب گذشته با حضور حسن هانی‌زاده و تیسیرالخطیب در برنامه گفتگوی ویژه خبری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "توان غافلگیرکنندگی رزمی و مقاومت فلسطین" شب گذشته (23 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور حسن هانی‌زاده کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا و تیسیر الخطیب رئیس مرکز مطالعات فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
 
حسن هانی‌زاده کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری مبنی بر اینکه چرا رژیم صهیونیستی در این مقطع زمانی اقدام به جنگ افروزی در غزه کرده است، گفت: چند رخداد منطقه‌ای و داخلی سبب شده تا رژیم صهیونیستی دست به ماجراجویی جدید بزند.
 
*شکست داعش شکست طرح‌های آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی است

وی افزود: گروهک تروریستی تکفیری داعش محصول همکاری مشترک رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان است به طوری که باید گفت شکست داعش شکست طرح‌های آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی است.
 
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان این که هدف رژیم صهونیستی از این اشغالگری‌ها تجزیه سوریه و عراق و ایجاد هرج و مرج در منطقه و کشورهایی تجزیه سوریه و عراق واست که با رژیم صهیونیستی مشکل دارند.  
 
هانی‌زاده با اشاره به این که رهبر گروهک تروریستی داعش ابوبکر البغدادی است ادامه داد: این فرد دوره‌های نظامی و جنگ‌های شهری را در فلسطین اشغالی طی کرده است.
 
وی هدف رژیم صهیونیستی را در درجه اول تجزیه عراق دانست و عنوان کرد: صهیونیست‌ها به دنبال ایجاد پایگاه در عراق هستند.
 
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به وجود دو خط آبی در پرچم رژیم صهیونیستی گفت: این دو خط برآیند تفکرات رهبران رژیم صهیونیستی در دوره‌های گذشته بوده است که آن‌ها به دنبال تحقق شعار از نیل تا فرات بودند.  
 
* هدف صهیونیست‌ها از تجزیه عراق تحقق رویای نیل تا فرات بود

هانی‌زاده با اشاره تجزیه سودان و حضور فیزیکی صهیونیست‌ها در کنار نیل خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد با تجزیه عراق می‌تواند در کنار فرات قرار گیرد تا به گسترش سرزمین‌های خود از نیل تا فرات بپردازد.
 
وی با اشاره ه هوشیاری ملت عراق و مراجع شیعه برای مقابله با داعش افزود: شکست رژیم صهیونیستی سبب شکست داعش در عراق شد به گونه‌ای که شاهد هستیم عراق تجزیه نشده است.
 
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به رخدادهایی که در فلسطین به وقوع می‌پیوندد ادامه داد: حماس و جنبش فتح به عنوان دو رقیب سال‌ها با یکدیگر اختلاف داشتند و اختلاف خود را اینک کنار گذاشتند و موافقت نامه همکاری را در غزه به امضا رساندند.  
 
* شکست مذاکرات سازش رژیم صهیونیستی را به انزوا کشاند

هانی‌زاده با بیان این که برآیند این توافق نامه سبب تشکیل دولت وحدت ملی شد افزود: شکست مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی سبب به انزوا رفتن این رژیم جعلی شد.
 
وی با اشاره به انزوای منطقه‌ای، بین‌المللی و داخلی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این رژیم تلاش می‌کرد تا از طریق بحران سازی و جریان سازی علیه فلسطینیان و یا کشورهای اطراف فلسطین خود را از انزوا خارج کند. 

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به ربوده شدن سه یهودی شهرک نشین گفت: قتل این سه یهودی بهانه‌ای در دست رژیم صهیونیستی داد تا به غزه حمله کنند به گونه‌ای که آن‌ها درصدد بودند تا توان حماس و مقاومت را نابود کنند.
 
هانی‌زاده با اشاره به این که در طول یک هفته گذشته توازن قدرت به نفع مقاومت فلسطین رقم خورده است افزود: ژنرال‌های رژیم صهیونیستی دچار شگفتی شده‌اند، زیرا مقاومت از قدرت بسیار خوبی برخوردار شده است.
 
وی با اشاره به این که رژیم صهیونیستی دارای دستگاه‌های پیچیده اطلاعاتی از جمله موساد است خاطر نشان کرد: رژیم صهونیستی در کوه‌های الخلیل دارای پیچیده‌ترین رادارها است به طوری که هر حرکتی را در فلسطین اشغالی به وسیله این رادارها رهگیری می‌کند.
 
* صهیونیست‌ها با امکانات راداری پیشرفته خود، توان رصد مقاومت را ندارند

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان این که رژیم صهیونیستی در هر کجای دنیا هر حرکت کوچکی را می‌تواند به وسیله این رادارها رصد کند گفت: اکنون شاهد هستیم که صهیونیست‌ها توان رصد مقاومت را ندارد.
 
هانی‌زاده در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا رژیم صهیونیستی توان رصد مقاومت را ندارد ادامه داد: آنان  دچار ضعف اطلاعاتی و امنیتی شده است.  
 
وی در توضیح اینکه چگونه حماس علی‌رغم وجود دستگاه‌های پیشرفته رژیم صهیونیستی در یک محدوده 360 کیلومتری توانسته چنین موشک‌هایی را تولید کند؟ گفت:  موشک‌های تولید شده از سوی مقاومت از چشم دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی رژیم صهیونیستی مخفی مانده و دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نتوانستند آنها را رهگیری و رصد کنند.
 
هانی‌زاده با اشاره به این که دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نتوانستند ارزیابی دقیقی از توان رزمی و اطلاعاتی مقاومت اسلامی فلسطین به دست بیاورند افزود: رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 2006 شکست نظامی خورد ولی اینک با شکست اطلاعاتی امنیتی مواجه شده است.
 
* مقاومت فلسطین استراتژی توازن وحشت را در پیش گرفته است

وی با بیان این که مقاومت فلسطین ابتکار عمل میدان را در دست گرفته است اظهار داشت: مقاومت وزارت جنگ سرزمین‌های اشغالی را با موشک‌های دور برد مورد هدف قرار داده است.
 
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه پس از پایان این جنگ چه تغییرات و تحولاتی را در سرزمین‌های اشغالی شاهد خواهیم بود گفت: مقامات اسلامی فلسطین استراتژی توازن وحشت را در پیش گرفته است.
 
هانی‌زاده گفت: موشک‌های شلیک شده قدرت تخریبی زیادی ندارد، اما اثرات روحی فراوانی دارد.
 
وی با بیان این که یهودیان به رفاه، امنیت و آسایش عادت کرده‌اند گفت: آن‌ها نمی‌توانند تحمل این جنگ را داشته باشند به طوری که 3 میلیون یهودی در پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند.
 
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به وضعیت اقتصادی رژیم صهیونیستی افزود: راکت‌های مقاومت مراکز اقتصادی رژیم صهیونیستی را فلج کرده است به طوری که حرکت‌های اجتماعی در فلسطین اشغالی هم نیز متوقف شده است.  
 
* موشک‌های مقاومت تمام مراکز نظامی و اقتصادی صهیونیست‌ها را هدف گرفته است

هانی‌زاده با اشاره به لغو پروازهای فرودگاه بزرگ و بین‌المللی بن‌گورین رژیم صهیونیستی گفت: موشک‌های مقاومت تمام مراکز مهم نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.
 
وی برگ برنده مقاومت را نیروگاه دیمونا دانست و اظهار داشت: از طرف مقاومت اسلامی فلسطین به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داده شده که اگر آن‌ها به کار خود ادامه دهند به نیروگاه حمله خواهند کرد.
 
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان این که حماس و جهاد از حمله به نیروگاه دیمونا دریغ نخواهند کرد گفت: رژیم صهیونیستی قصد داشت به غزه حمله زمینی کند که با هشدار مقاومت دچار تردید شد.
 
* مهاجرت معکوس 270 هزار یهودی پس از جنگ 33 روزه

هانی‌زاده با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از سوی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله هاآرتس گفت: حدود یک میلیارد دلار در روز هزینه جنگ در اسرائیل است.
 
وی با اشاره به پایین آمدن ارزش سهام دولتی و غیردولتی فلسطین اشغالی افزود: رژیم صهیونیستی با رکود اقتصادی مواجه شده است.
 
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا افزود: پس از جنگ 33 روزه 270 هزار یهودی اقدام به مهاجرت معکوس کردند.  
 
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا افزود: رژیم صهیونیستی خانواده‌های 3 نفری را از جاهای مختلف دنیا به فلسطین اشغالی منتقل کند 150 هزار دلار هزینه را متقبل می‌شود.  
 
هانی‌زاده با اشاره به این که به طور متوسط یک شهر نیاز به 50 هزار نفر جمعیت دارد ادامه داد: کسانی که وعده شیرو عسل داده بودند اکنون باید شاهد باشند که مردم کشورشان به دلیل ناامنی مهاجرت معکوس می‌کنند که این مهاجرت با توجه به تابعیت دوگانه یهودیان ضربه اجتماعی بزرگی به صهیونیست‌ها می‌زند.
 
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به فراخوان 40 هزار نیروی احتیاط از سوی رژیم صهیونیستی ادامه داد: این فراخوان بار مالی سنگینی را برای رژیم صهیونیستی به دنبال دارد.  
 
* شهادت مردم غزه برای رژیم صهیونیستی دستاورد نظامی محسوب نمی‌شود

هانی‌زاده با بیان این که رژیم صهیونیستی مردمان بی‌گناه فلسطین را می‌کشد گفت: بیش از 170 نفر از مردم فلسطین و غزه شهید  و 1300 نفر مجروح شده‌اند و هم چنین 800 خانه مسکونی نیز ویران شده‌ است که این امر به عنوان دستاورد نظامی برای رژیم صهیونیستی محسوب نمی‌شود.
 
وی با اشاره به بمباران مردم بی‌دفاع غزه گفت: حماس قلب تلاویو را هدف قرار داده است.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: فلسطینی‌ها پس از 66 سال مبارزه به این نتیجه رسیده‌اند که باید بر روی امکانات بومی و محلی خود تکیه کنند.
 
هانی‌زاده با اشاره به ان که کشورهای عربی شرایط بسیار بدی را پشت سر گذاشته‌اند گفت: ملت فلسطین تجربه مهمی را به دست آورده‌اند و آ‌ن اینکه  نباید به کشورهای عربی اعتماد کنند.
 
* ملت فلسطین اجازه نمی‌دهند کشورشان ابزار دست دول عرب قرار گیرد

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا ادامه داد: برخی کشورهای عرب منطقه مثل مصر در دوران حسنی مبارک فلسطین را برگ برنده خود می‌دانستند و از آن استفاده ابزاری می‌کردند، اما اکنون ملت فلسطین اجازه نمی‌دهند کشورشان به عنوان ابزاری در دست کشورهای عربی باشد.
 
هانی‌زاده با اشاره به این رزمندگان فلسطین و سایر اقشار به این نتیجه رسیدند که باید جبهه مشترکی را ایجاد کنند گفت: ملت فلسطین باید خود را در داخل بازسازی کنند و خود را برای جنگ نفس‌گیر با رژیم صهیونیستی آماده سازد.
 
در ادامه تیسیر الخطیب رئیس مرکز مطالعات فلسطین در ارتباط تصویری از بیروت در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه علت غافلگیر شدن رژیم صهیونیستی از توان مقاومت چیست، گفت: صهیونیست‌ها فکر می‌کنند با برخی سلاح‌ها می‌توانند تاثیر منفی در روحیه مقاومت بگذارند، اما باید گفت مقاومت از روحیه بالایی برخوردار است و رژیم صهیونیستی به اهدافش نمی‌رسد.
 
رئیس مرکز مطالعات فلسطین با اشاره به اینکه ملت فلسطین به زیاده‌خواهی دشمنان و اشغالگران را عادت کرده‌اند، افزود: سران رژیم صهیونیستی فکر نمی‌کردند که مقاومت از چنین قدرت بازدارندگی برخوردار باشد.
 
* پهپادهای فلسطینی مقامات صهیونیست را غافلگیر کرد
 
تیسیر الخطیب با اشاره اینکه مقامات رژیم صهیونیستی از مشاهده پهپادهای مقاومت فلسطین غافلگیر شدند، گفت: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند از ایمان، اراده و روحیه مقاومت بکاهد و صهیونیست‌ها تصور می‌کردند با برخی سلاح‌ها می‌توانند تاثیر منفی بر روی مقاومت بگذارند.
 
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد در سال 67 نیز می‌تواند در منطقه جولان دهد، ادامه داد: موشک‌های جدید مقاومت اثر تخریبی و مادی زیادی ندارد، چرا که که هدف مقاومت تلفات مادی نیست.
 
* توطئه‌ صهیونیست‌ها تنها به فلسطین خلاصه نمی‌شود
 
تیسیر الخطیب با بیان اینکه امکانات مادی مقاومت در برابر جنگ‌افزارهای صهیونیست‌ها متواضعانه است، خاطرنشان کرد: توطئه‌های صهیونیست‌ها تنها در فلسطین خلاصه نمی‌شود، بلکه همه مناطق خاورمیانه را از جمله عراق و سوریه در بر گرفته است.
 
رئیس مرکز مطالعات فلسطین با بیان اینکه تمام منطقه تحت‌الشعاع توطئه‌ها قرار گرفته است گفت: گروه‌های تکفیری و تخریبی با کمک صهیونیست‌ها و کشورهای مرتجع عربی در عرصه حضور یافتند.
 
وی با تاکید بر اینکه امت‌های اسلامی مورد هدف قرار گرفته‌اند گفت: متاسفانه برخی از حکام مصری و سعودی و همچنین برخی از حاکمان مرتجع عرب گفته‌اند که داعشی‌ها در زمره مقاومت هستند پس باید به آنها کمک کرد.
 
تیسیر الخطیب با اشاره به اینکه از ژنرال السیسی تعجب می‌کنم که چرا اشغالگران را مورد حمایت رسانه‌ای قرار می‌دهد گفت: رژیم صهیونیستی و حاکمان مرتجع عرب هیچ توجهی به اصول بشری ندارند.
 
رئیس مرکز مطالعات فلسطین افزود: باید به ملت فلسطین و جنبش‌های مقاومت کمک کرد، زیرا واقعیت میدان چیز دیگری را نشان می‌دهد.
 
وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی غیرنظامیان، زنان، سالخوردگان و کودکان را مورد هدف قرار می‌دهد و تعداد کمی از رزمندگان مقاومت شهید شده‌اند.
 
تیسیر الخطیب در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا ارتجاع عرب و گروه‌های تکفیری ادعای جهاد می‌کنند، ادامه داد: رژیم آل‌سعود و عرب‌های حاشیه خلیج فارس از اقدامات مقاومت فلسطین غافلگیر شدند.

* سران مرتجع عرب حاشیه خلیج فارس از بیداری اسلامی غافلگیر شدند
 
رئیس مرکز مطالعات فلسطین با بیان اینکه رژیم آل‌سعود و عرب‌های مرتجع حاشیه خلیج فارس با بیداری اسلامی و خیزش‌های عربی غافلگیر شدند، اظهار داشت: ملت‌های عربی پس از 60 سال استبداد به پا خاسته‌‌اند بنابراین آنها شروع به توطئه‌گری کردند و سعی می‌کنند این انقلاب‌ها را منحرف سازند.
 
وی با بیان اینکه رژیم آل سعود و عرب‌های مرتجع حاشیه خلیج فارس درصدد بودند تا گروه‌هایی را به اسم اسلام تشکیل دهند، گفت: گروههای تکفیری- تخریبی تر و خشک را باهم یکی می‌کنند.
 
تیسیر الخطیب با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از گروه‌های تکفیری حمایت و مجروحان آن را در بیمارستان‌های صحرایی خود معالجه می‌‌کند خاطرنشان کرد: سوریه برای حماس آغوش باز کرده است و گروه‌های تروریستی در سوریه به اهداف خود نرسیده‌اند، بنابراین به عراق حمله‌ور شدند.
 
* رژیم صهیونیستی می‌خواهد سرزمینی را در اختیار تکفیری‌ها قرار دهد

وی با اشاره به وجود رابطه‌ای میان تکفیری‌های تخریبی بعثی و رژیم صهیونیستی افزود: رژیم صهیونیستی درصدد است تا سرزمین و جغرافیایی را به تکفیری‌ها بدهد تا آنها بتوانند به ضربات خود به کشورهای همسایه ادامه دهند.
 
تیسیر الخطیب با اشاره به حمایت‌های آشکار کشورهای مرتجع عرب از رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی گفت: به این گروه‌ها کمک‌های لجستیکی به صورت زیرمیزی داده می‌شود.
 
رئیس مرکز مطالعات فلسطین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ارزیابی جنابعالی از رویارویی در آینده به چه صورت است اظهار داشت: پس از پایان جنگ جهانی اول مرزهای جغرافیایی تقسیم شد، به طوری که توافقنامه سایزدیکو در آن دوران به امضاء رسید.
 
وی با اشاره به اینکه در آن زمان کشورهای عربی به کشورهای کوچک و ضعیفی تبدیل شده‌‌اند گفت: این کشورهای به دیکتاتورانی داده شد تا آنها به نمایندگی از آمریکا و غرب حکومت کنند.
 
تیسیر الخطیب با اشاره به قرارگرفتن در پیچ تاریخی مهم افزود: کشورهای غربی و صهیونیست‌ها دوباره به فکر تقسیم مرزهای منطقه افتادند، اما باید بدانند که این امر صورت نمی‌گیرد.
 
رئیس مرکز مطالعات فلسطین با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران سنگر محکمی در برابر غرب و رژیم صهیونیستی است، گفت: محور مقاومت جلوی تجزیه جهان اسلام را می‌گیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه ما نمی‌خواهیم کشورهای عرب تجزیه و تخریب شود گفت: رژیم صهیونیستی اکنون از وسایل ستیز و جنگ استفاده می‌کند.
 
تیسیر الخطیب با اشاره به شکل گرفتن روابط دیپلماسی و سیاسی در منطقه خاطرنشان کرد: مقامات رژیم صهیونیستی و آل سعود با یکدیگر دیدار و ملاقات می‌کنند.
 
* مقاومت تنها گزینه برای بیداری ملت‌هاست
 
رئیس مرکز مطالعات فلسطین با بیان اینکه اکنون در لحظه حساس تاریخی بسر می‌بریم ادامه داد: باید مانع از تجزیه منطقه شد.
 
وی با اشاره به اینکه رهبری مقاومت برعهده جمهوری اسلامی ایران است افزود: دیدگاه جمهوری اسلامی ایران همیشه مبتنی بر وحدت بوده است.
 
رئیس مرکز مطالعات فلسطین با اشاره به اینکه ملت فلسطین از یکدیگر جدا نخواهند شد، ادامه داد: ملت‌ها باید بیدار شوند، زیرا تنها گزینه مقاومت است.
 
وی افزود: در دو، سه سال اخیر تمامی رسانه‌های عربی وظیفه داشتند دشمن صهیونیستی را کنار بگذارند و اقدام به ایران هراسی کنند.
 
تیسیر الخطیب گفت: همه می‌دانند که دشمن فقط صهیونیست‌ است و ایران هیچ‌گاه دشمن عرب‌ها و مسلمانان نبوده و نیست.
 
رئیس مرکز مطالعات فلسطین افزود: ایران همیشه حامی مقاومت است، زیرا جمهوری اسلامی از حماس سنی و حزب‌الله شیعه حمایت می‌کند البته باید به طور کلی گفت که جمهوری اسلامی ایران از همه انسانهای مظلوم حمایت می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: پایان جنگ اخیر پیروزی مقاومت را رقم خواهد زد، زیرا مقاومت اسلامی از حق آزادی خود دفاع می‌کند.
 
تیسیر الخطیب ادامه داد: حکومت‌های خائن عربی به رژیم صهیونیستی گره خورده‌اند.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

برچسب ها: رژیم ، صهیونیستی ، توافق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار