سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خورشیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی راهکاری برای ممانعت از تکرار جرائم مالی

یک حقوقدان گفت:‌ طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی با مدیریت قوی و منسجم، نقش موثری در جلوگیری از مفاسد اقتصادی و راهکارهای ممانعت از تکرار این مفاسد دارد.

"سعید خورشیدی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهار داشت: مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از اهداف کلان قوه قضاییه است و ایجاد  این سازمان می‌تواند در تجمیع قوانین موثر باشد، چراکه ما در زمینه جرائم اقتصادی قوانین پراکنده‌ای داریم.
 
وی ادامه داد: پراکنده بودن قوانین به معنای وجود خلاء قانونی در حوزه جرائم اقتصادی نیست، بلکه مطابق قانون این جرائم تحت عنوان کلاهبرداری، سرقت، استفاده از رانت‌ها، پولشویی و زمین‌خواری تعریف می‌شوند که تمامی آنها زیرمجموعه مفاسد اقتصادی قرار می‌گیرند.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: فساد اقتصادی با اهداف سود کلان و فشار به حاکمیت و جامعه شکل می‌گیرد، بنابراین تعریف و مرزبندی دقیق این دست جرائم با جرائم اقتصادی ضروری است، که امید می‌رود طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی با مدیریت قوی بتواند در جلوگیری از مفاسد اقتصادی و راهکارهای ممانعت از تکرار این مفاسد موثر واقع شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.