سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار غیر رسمی "مکمل‌ها" در باشگاههای بدنسازی

درحال حاضر برخی از مکمل‌هایی که از مجاری غیر رسمی وارد کشور می‌شوند در باشگاههای بدنسازی با قرار غیررسمی فروش آنها رقم می‌خورد.

امید سبزواری رئیس انجمن متخصصین علوم دارویی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  در خصوص مکمل‌های دارویی گفت: مکمل‌های دارویی باید از طریق مجاری رسمی وارد کشور شوند و از سوی دیگر توسط مسئولین حوزه سلامت همچون وزارت بهداشت بررسی شوند تا مکمل قابل مصرف و متناسب با ویژگی‌های موجود در برچسب اطلاعات روی محصول، آن هم از طریق داروخانه‌ها در دسترس مردم قرار گیرند. 

وی ادامه داد: اما باید توجه داشت که برخی از مکمل‌ها از مجاری غیر رسمی وارد می‌شوند که کنترلی روی آن وجود ندارد و ممکن است در باشگاه‌های بدنسازی و حتی زیرپله‌ها به فروش برسند که بازار غیر رسمی را شکل میدهند. در این بین یکی از وظایف متولیان امر کنترل در زمان تولید، عرضه و فروش و حتی نمونه برداری از محصولات موجود در بازار است تا مطمئن شوند که فرآیند عرضه مکمل‌ها به شکل مناسب طی شده است. 

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با شبکه‌های برون مرزی و تبلیغات غیر رسمی در زمینه مکمل‌های دارویی باید در مرحله اول مردم با اطمینان با گروهای پزشکی نیازهای مرتبط با سلامتی خود را از مراجع مطمئن تأمین کنند، عنوان کرد: مصرف‌کنندگان باید بدانند که مکمل‌ها را از هر منبع و فروشنده‌ای تهیه نکنند و از طرف دیگر رسانه‌های جمعی باید با دادن اطلاعات درست مردم را روشن کنند که مکمل‌ها را از کجا باید تهیه کنند. 




 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.