چنانچه پزشکان دارویی را در نسخ خود تجویز کنند که در فهرست رسمی کشور نباشد بیمار برای تهیه آن به مجاری غیر قانونی روی می‌آورد.

محمدرضا دری عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به وجود افراد سودجو در هر حرفه‌ای باید همواره این موضوع را در نظر قرار دهیم که دارو یکی از کالاهای استراتژیکی است که به راحتی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد و افراد منفعت طلب برای منافع مالی و تجاری خود حاضرند با جان مردم بازی کنند.

وی با اشاره به اینکه بیمار برای حفظ سلامت خود حاضر است دارو را با هر قیمتی و از هر کانالی تهیه کند افزود: چنانچه پزشکان داروهایی را در نسخ بیماران تجویز کنند به هر علت در لیست دارویی رسمی کشور وجود ندارد به ناچار بیمار برای تهیه آن به مجاری غیر قانونی رجوع کرده و با این کار سلامت او به خطر می‌افتد.

وی تاکید کرد: بیماران نیز باید این آگاهی را داشته باشند که برای تهیه اقلام دارویی خود به مراکز معتبر و رسمی کشور مراجعه کرده تا از صحت و سلامت دارویی که تهیه می‌کنند اطمینان خاطر داشته باشند.

به گفته عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران عمده قاچاق دارو برای مکمل‌ها بوده و کمتر در خصوص داروهای اساسی و حیاتی شاهد پدیده قاچاق هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار