سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمد جبرئیل در گفتگوی ویژه خبری:

هدف صهیونیست‌ها از اشغال فلسطین کنترل کل خاورمیانه است/فلسطین سنگر و خط مقدم جهان اسلام و عرب + فیلم

دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با اشاره به اینکه فلسطین سنگر و خط مقدم جهان اسلام و عرب است، گفت: خاورمیانه مورد طمع‌ورزی قدرت‌های بزرگ قرار گرفته و هدف اشغالگران از اشغال فلسطین کنترل منطقه خاورمیانه و به یغما بردن ذخایر و منابع انرژی نفت و گاز است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ راهبرد جهان اسلام در پاسداری از آرمان‌های فلسطین شب گذشته (21 تیرماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور استاد "احمد جبرئیل" دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
استاد احمد جبرئیل دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در ارتباط تصویری از دمشق در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون چگونگی تشکیل رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین‌های فلسطین گفت: ماه مبارک رمضان ماه پیروزی مسلمانان در سده‌های گذشته است.
 
احمد جبرئیل با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها با استفاده از انواع سلاح‌ها اقدام به تجاوز وحشیانه می‌کنند، افزود: متاسفانه در این تجاوزات، زنان، کودکان و سالخوردگان مورد هدف قرار می‌گیرند.  
 
وی با بیان اینکه ملت بزرگ فلسطین از سده پیشین با اینگونه جنایت‌ها به رهبری غرب و صهیونیسم جهانی دست و پنجه نرم می‌کنند، خاطرنشان کرد: پس از سرنگونی عثمانی‌ها ، انگلیس تصمیم گرفت تا موضوع قرارداد بالفور را در سال 1917 به صهیونیست‌ها بدهد.
 
*** غربی‌ها فلسطین را به صهیونیست‌ها دادند

 
دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با اشاره به اینکه در آن دوران 40 هزار صهیونیست‌ در برابر یک میلیون مسلمان، مسیحی و عرب قرار گرفتند افزود: غربی‌ها قرارداد بالفور را به صهیونیست‌ها دادند، به طوری که باید اعتراف کرد که آنها دو دستی فلسطین را به صهیونیست‌ها دادند.
 
احمد جبرئیل با اشاره به اینکه تجاوز اخیر وحشیانه صهیونیست‌ها با انواع سلاح‌ها اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود ادامه داد: فلسطین دارای جایگاه راهبردی در جهان است، زیرا اولین قبله مسلمانان و سومین حرم مقدس جهان است.
 
وی با اشاره به جنگ‌های صلیبی که در این سرزمین وقوع یافته، اظهار داشت: هدف جنگ‌های صلیبی بازگشت افراطی‌گران مسیحی و یهودی به قدس شریف بود.
 
دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با اشاره به اینکه اشغالگری اخیر به رهبری غرب به دلیل منافع مشترک استکبار جهانی در شرق عالم است، گفت: منطقه خاورمیانه مورد طمع‌ورزی استکبار جهانی قرار گرفته است.
 
*** کنترل کل منطقه خاورمیانه هدف اشغالگری غرب و آمریکا است

 
احمد جبرئیل با اشاره به اینکه هدف غربی‌ها و آمریکایی‌ها نه تنها فلسطین بلکه کنترل کل منطقه خاورمیانه است، افزود: فلسطین خط مقدم آنها است.
 
وی افزود: خاورمیانه علاوه بر اهمیت جغرافیایی اهمیت اقتصادی مهمی دارد، بنابراین به همین علت مورد طمع‌ورزی قدرت‌های بزرگ قرار گرفته است.
 
*** خاورمیانه شاهراه مهم جهان است
 
دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با تاکید بر اینکه هدف اشغالگران از اشغال فلسطین، کنترل منطقه و به یغما بردن ذخایر خاورمیانه است، ادامه داد: این منطقه شاهراه مهم جهان است.
 
احمد جبرئیل با اشاره به اینکه منافع نفتی، گازی و همچنین منابع بزرگ انرژی در این منطقه قرار دارد گفت: نباید دچار اشتباه محاسباتی شد.
 
وی با تاکید بر اینکه فلسطین سنگر و خط مقدم جهان اسلام و عرب است خاطرنشان کرد: هدف آمریکا و غرب به یغما بردن کل منطقه است.

دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با اشاره به اینکه غربی‌ها و آمریکایی‌ها پس از جنگ عراق وارد جزیرةالعرب شدند خاطرنشان کرد: عرب‌های خلیج فارس گوش به فرمان آمریکا هستند.
 
*** هدف راهبردی غرب و آمریکا جمهوری اسلامی ایران است
 
احمد جبرئیل با اشاره به تحولات اخیر سوریه، لبنان و عراق گفت: هدف راهبردی و دوربرد آنها جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی با بیان اینکه ملت فلسطین از 100 سال پیش تاکنون با رژیم صهیونیستی و دشمنان دست و پنجه نرم می‌کند افزود: ملت فلسطین هزینه سنگینی را از توطئه‌های غربی، شیطانی، استعماری و استکبار صهیونیستی پرداخت کرده‌اند.
 
دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با تاکید بر ضرورت دفاع از مردم منطقه گفت: باید همه برای دفاع از ملت فلسطین به پا خیزیم.
 
*** با استفاده از موشک‌ها قدرت بازدارندگی فلسطینی‌ها بیشتر شده است

 
احمد جبرئیل با اشاره به چگونگی شکل‌گیری انتفاضه فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها گفت: انتفاضه اول در سال 1987 با وسایل ابتدایی از جمله سنگ آغاز شد، اما اکنون محور مقاومت حزب‌الله لبنان، سوریه و جمهوری اسلامی ایران باعث شده است تا پیروزی‌های خوبی را کسب کنیم، به طوری‌که با استفاده از موشک‌ها قدرت بازدارندگی فلسطینی‌ها بیشتر شده است.
 
وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب خواستار تضعیف و فرسایشی کردن سوریه هستند، ادامه داد: مقاومت از سال 2000 میلیادی به بعد وارد مرحله پیروزی شده است.
 
دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ریشه توازن قوا به نفع مقاومت در چیست گفت: ستیز میان فلسطینی‌ها و دشمنان نزدیک 100 سال است که به طول انجامید، به طوری که ما تاوان توطئه‌های انگلیسی‌های خبیث را می‌دهیم.
 
احمد جبرئیل ادامه داد: امت اسلامی و ملت فلسطین همواره در این ستیز و نبرد مقاومت می‌کند، به طوری‌ که قدرت استکبار و استعمار را به چالش می‌کشد.
 
وی با اشاره به یورش صهیونیست‌ها در سال 1982 به لبنان افزود: دشمن تصور می‌کرد که لبنان را از صحنه جغرافیایی کاملا از بین خواهد برد، اما شاهد هستیم که اینگونه نشد.
 
دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با اشاره به کمک‌‌های ناتو به صهیونیست‌ها برای اشغال لبنان در دوران گذشته اظهار داشت: آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها نیروهایشان را در لبنان پیاده کردند.
 
احمد جبرئیل با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سبب زنده شدن امیدها در دل فلسطینیان شد، ادامه داد: در طول جنگ ایران و عراق خون ایرانیان متاسفانه به زمین ریخته شد و جمهوری اسلامی ایران حتی در آن دوران از کمک فلسطینی‌ها نیز دست بر نداشتند.
 
وی با بیان اینکه کمک‌های زیادی را ایران به اردوگاه فلسطینیان ارسال می‌کرد خاطرنشان کرد: باید گزینه مقاومت ادامه یابد.
 
دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین گفت: نزدیک 18 سال است که هر روز با رژیم صهیونیستی درگیر هستیم و شهید تقدیم می‌کنیم.
 
احمد جبرئیل با اشاره به اینکه جبهه خلق برای آزادی فلسطین تا سال 2000 فقط 720 شهید تقدیم کرده است، ادامه داد: خوشبختانه حزب‌الله رشد و نمو داشته و از خاکستر مثل آتش بلند شده است، به طوری‌که در رویارویی با صهیونیست‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به این که رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد که دیگر از لبنان خارج نخواهد شد گفت: برای اولین بار صهیونیست‌ها اقرار به شکست خود کردند و ذلیلانه از لبنان عقب نشینی کردند.

احمد جبرئیل با اشاره به این که برای اولین بار صهیونیست‌ها در سال 1948 اقدام به عقب نشینی کردند افزود: انتفاضه اول در فلسطین در سال 1987 آغاز شد به طوری که این انتفاضه براثر پیروزی‌های ملت فلسطین در داخل بر علیه صهیونیست‌ها آغاز شد.

دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با اشاره به این که نظامیان صهیونیست از لبنان فرار کردند گفت: این پدیده سبب تقویت روحیه مقاومت شد.

احمد جرئیل با اشاره به این که ملت فلسطین به رزمندگان پایدار و مقام و شجاع تبدیل شده است ادامه داد: مقاومت در برابر ارتش افسانه‌ای جهان ایستاده است.

وی خاطر نشان کرد: انتفاضه‌های ملت فلسطین یکی پس از دیگری از سال 1987 تاکنون ادامه دارد به طوری که شش سال این انتفاضه‌ها ادامه یافت اما توطئه‌گران نگذاشتند که باقی بماند.

دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با اشاره به کنفرانس مادرید و توافق نامه اسلو افزود: ملت فلسطین به خوبی فهمیدند که کنفرانس مادرید و توافق نامه اسلو برایشان سودی ندارد بنابراین آن‌ها انتفاضه دوم را آغاز کردند اما این انتفاضه هم توسط توطئه‌گران ناکام ماند.
 
احمد جرئیل در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه در نبرد اخیر چه خسارت‌هایی به رژیم صهیونیستی وارد شده است ادامه داد: در انتفاضه اول ملت فلسطین با سنگ به مبارزه با این رژیم جعلی پرداختند اما اکنون شاهد موشک‌های 70 کیلیومتری مقاومت هستیم.

وی با اشاره به این که ملت فلسطین با رنج، صبر، تحمل و هم چنین با تولد محور مقاومت به پیروزی‌های خوبی دست یافته است گفت: محور مقاومت فلسطینیان را در آغوش گرفته و به رزمندگان مقاومت کمک می‌کند.

***جمهوری اسلامی ایران در آسمان محور مقاومت می‌درخشد

دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با بیان این که محور مقاومت در میدان عمل به خوبی ظاهر شده است افزود: جمهوری اسلامی ایران در آسمان محور مقاومت می‌درخشد.

احمد جرئیل با اشاره به این که رزمندگان فلسطین سهم خود را به خوبی ایفا می‌کنند ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تکنولوژی و فناوری ساخت موشک‌ها را به ما داده است به طوری که توانستیم به لحاظ قدرت بازدارندگی ارتقاء پیدا کنیم و انشالله سلاح‌های ویژه‌ای وارد غزه خواهد شد.

دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با اشاره به این که برادران حزب الله بسیار به ما کمک کرده‌اند خاطر نشان کرد: محور مقاومت همیشه با ثبات و استواری همراه است به گونه‌ای که با رویارویی با توطئه‌گران می‌پردازد.

احمد جرئیل گفت: طرح‌های آمریکایی‌ها، غربی‌ها و صهیونیست‌ها همیشه ناکام می‌ماند گفت: این کشورها فلسطین را فقط مورد هدف خود قرار ندادند بلکه کل منطقه را مورد هدف خود قرار دادند.

وی با اشاره به خونریزی‌هایی که در سوریه صورت می‌گیرد گفت: سوریه هزینه مقاومت را پرداخت می‌کند.

***پیروزی‌های مقاومت صهیونیست‌ها را به لرزه درآورده
است


دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با بیان این که این پیروزی‌ها صهیونیست‌ها را به ضربه درآورده است گفت: کشورهای بزرگ تمام قد به دنبال پیدا کردن راه حلی برای پایان آتش بس هستند.

احمد جرئیل در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا کشورهای مرتجع هم از امت فلسطین حمایت نمی‌کنند افزود: گروه‌های تکفیری از جمله داعش هم نیز امروزه پشت مقاومت را خالی کردند این در حالی است که آن‌ها ادعای جهاد داشتند.

وی با بیان این که سازمان ملل، شورای امنیت و نهادها بین‌المللی درصدد نجات طفل نامشروع خود هستند خاطر نشان کرد: فلسطینیان دیگر از رژیم صهیونیستی نمی‌ترسند.

دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با اشاره به این که پدیده تکفیری تخریبی از سوی کشورهای عرب خلیج فارس مورد حمایت قرار می‌گیرد ادامه داد: بیش از 50 سال است که رزمنده هستم و سلاح به دست گرفته‌ام به طوری که همه عرب‌ها خلیج فارس را به چالش می‌‌کشم.

احمد جبرئیل با تاکید براینکه سوریه جز محور مقاومت است بیان کرد: رژیم آل سعود در طول تاریخ حتی یک فشنگ هم به ما نداده است به طوری که باید اعتراف کرد که آل سعود روی سکه صهیونیست‌ها به حساب می‌آید.

***آل سعود درصدد کنترل فلسطین به نفع صهیونیست‌ها است

وی با بیان این که رژیم آل سعود درصدد کنترل فلسطین به نفع صهیونیست‌ها است گفت: دلارهای آل سعود سبب دعوا و برادر کشی میان فلسطینیان شد.

دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، اتحادیه عرب و کنفرانس‌های اسلامی را مزدوران و دست نشاندگان استکبار جهانی دانست و خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها دچار بحران اقتصادی شده‌اند به طوری که پیکره آن‌ها دچار ضربه اساسی شده است.

احمد جرئیل با اشاره به این که آمریکا نمی‌تواند وارد جنگ دیگری شود افزود: جرج بوش پسر نتوانست با لبنانی‌ها کاری کند بنابراین جنگ طایفه‌ای مذهبی و برادر کشی را به راه انداخت.

وی با بیان این که هیچ وقت به اتحادیه عرب نباید امید بست گفت: دست نشاندگان خائن استکبار جهانی جزو توطئه استکباری هستند.

دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین افزود: اکنون 600 هزار صهیونیست شهرک نشین در کرانه باختری زندگی می‌کنند و قدس در حال یهودی شدن است پس تکفیری‌ها و وهابی‌های سلفی کجا هستند که شعار جهاد برای فلسطین سر می‌دادند.

احمد جرئیل تصریح کرد: صهیونست‌ها، غربی‌ها و امریکایی‌ها درصدد ایجاد جنگ فرسایشی میان مسلمانان هستند تاایران هراسی کنند و دشمن صهیونیستی تبدیل دشمن ایران شود اما باید اعتراف کرد که توطئه‌های آن‌ها شکست خواهد خورد.

وی با اشاره به این که کشورهای غربی و آمریکا درصدد سنگ اندازی در مذاکرات هسته‌ای ایران هستند گفت: جنگ تمام عیاری با تکفیری‌ها در عراق صورت گرفته است.

دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با اشاره به این که داعش درصدد بود که در زمان و مکان مناسب به مقاومت ضربه بزند افزود: غربی‌ها به دنبال ایجاد جنگ فرسایشی در عراق و سوریه هستند.

احمد جرئیل با بیان این که مقامات آمریکایی اعتراف کردند که کاخ سفید مانع یورش زمینی به غزه نخواهد شد گفت: در طول سال‌های گذشته شاهد چنددستگی هستیم.

وی با اشاره به این که این چند دستگی‌ها مصنوعی است ادامه داد: وقتی فلسطینی‌ها وارد لبنان شدند چند دستگی در بین گروه‌های مقاومت ایجاد شد به گونه‌ای که عده‌ای خواهان مذاکرات، عده‌ای دیگر به تونس مهاجرت و عده دیگر در فلسطین ماندند.

*** آشتی فلسطینی‌ها با یکدیگر عمقی نیست

دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با اشاره به آشتی فلسطینی‌ها گفت: آشتی فلسطینی‌ها با یکدیگر عمقی نیست زیرا یک گروه از فلسطینی‌ها هنوز در توهم مذاکرات و گروهی دیگر در غزه در حال مبارزه است.

احمد جرئیل ادامه داد: محمود عباس و ابومازن می‌گویند هنوز میان ما اسرائیلی‌ها موازنه قوا وجود ندارد و تنها راه مذاکره است در حالی که همه مستضعفان در همه جای جهان با پیشرفت و خودکفایی پیروزی‌های بزرگی را رقم زدند.

وی با اشاره به این که کسانی که در فلسطین باقی ماندند در برابر صهیونیست‌ها ایستادگی کردند گفت: گروه دیگری در فلسطین دست به قنداقه سلاح دارد و ایستادگی می‌کند.

دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با اشاره به این که مساحت کل باریکه غزه 350 کیلومتر مربع است اظهار داشت: تشکیلات خود گردان دارای ارتش است اما این ارتش برای نبرد با صهیونیست‌ها نیست بلکه برای سرکوب مقاومت و انتفاضه است.

احمد جرئیل با بیان این که 75 هزار نیروی امنیتی فلسطین در کرانه باختری حضور دارند گفت: بوق‌های رسانه‌ای عبری عربی غربی به دنبال غیرواقعی نشان دادن واقعیت‌های فلسطین هستند.

وی با اشاره به این که ما در راهبرد و هدف با یکدیگر اختلاف داریم اظهار داشت: وزارت داخلی برای سامان بخشیدن به غزه و کرانه باختری تشکیل شده است.

دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با اشاره به این که ما با "محمود عباس" و "ابومازن" اختلاف سیاسی داریم گفت: گروه‌های فلسطینی از توطئه‌های غربی نمی‌ترسند زیرا مقاوم شده‌اند.

وی آشتی فلسطینیان با یکدیگر را آشتی ظاهری دانست و گفت: ما باید مقاومت کنیم به طوری که اجازه نمی‌دهیم ابومازن علیه حقوق ما گام بردارد.

با بیان این که به تشکیلات خودگردان نصیحت می‌کنیم که دیگر هماهنگی با صهیونیست‌ها بس است خاطرنشان کرد: باید انتفاضه سوم شروع شود و حکومت خودگردان استعفا دهد پس باید اعتراف کرد که مطمئنا امت اسلامی در نهایت پیروز می‌شود.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.