سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقات بسکتبال کاپ آسیا؛

تکرار فینال دور قبل با برد دوباره ایران/ یخچالی امتیازآورترین بازیکن میدان شد

تیم ملی بسکتبال ایران در شرایطی که نیمه اول بازی با ژاپن را با 3 امتیاز واگذار کرده بود در نهایت با نتیجه 66 بر 56 برنده اولین بازی کاپ آسیا شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال ایران در اولین بازی تابستان امسال موفق به شکست ژاپن در روز اول مسابقات کاپ آسیا شد. بازیکنان ایران که بدترین خاطره سال های اخیر خود را در شهر ووهان داشتند در نیمه اول بازی را با 3 امتیاز واگذار کردند اما در نیمه دوم موفق به جبران نتیجه و پیروزی شدند. ایران در فینال دور قبلی نیز موفق به شکست ژاپن و قهرمانی مسابقات شده بود.

سامان ویسی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی ترکیب اولیه ایران را در این دیدار تشکیل می دادند. یخچالی با شماره 10 که به حامد آفاق اختصاص دارد به همراه محمد جمشیدی در ترکیب ابتدایی جای گرفتند.

یخچالی اولین امتیاز ایران را هم در جواب 3 امتیازی ابتدایی ژاپن به دست آورد و بعد از چند دقیقه جای خود را به سجاد مشایخی داد. مشایخی که جایگزین آرن داودی در ترکیب کاپ آسیا شد، دیرتر از سایر بازیکنان به چین اعزام شده بود.

بچیروویچ سرمربی ایران به صورت چرخشی از بازیکنان روی نیمکت تا پایان کوارتر اول استفاده کرد و این کوارتر با نتیجه 17 بر 15 به نفع ژاپن تمام شد.

استفاده از تمام بازیکنان در نیمه اول

بچیروویچ تا پایان نیمه اول از تمام 11 بازیکن روی نیمکت در بازی استفاده کرد و این نیمه با نتیجه 33  بر 30 به نفع ژاپن  تمام شد. بازیکنان ایران در نیمه اول دفاع چندان خوبی نداشتند و بازیکنان کوتاه قد ژاپن با وجود تفاوت قد در تعداد ریباند ها با بازیکنان ایران برابر بودند.

اوشین ساهاکیان با 6 امتیاز و حامد حدادی با 5 امتیاز و 5 ریباند بهترین بازیکنان ایران در نیمه اول بودند. تاناکا با 8 امتیاز بهترین بازیکن ژاپن بود.

ایران در شروع نیمه دوم با یک دور 10 امتیازی بازی را در دست گرفت و اختلاف نیمه اول را جبران کرد. کوارتر سوم با دفاع بهتر، 15 بر 7 به نفع ایران تمام شد. ژاپنی ها که تنها 3 بازیکن در پست های 4 و 5 دارند در نیمه اول به خوبی بازیکنان زیر حلقه ایران را مهار می کردند اما در شروع نیمه دوم با بازگشت نتیجه به نفع ایران، کار برای بازیکنان سرعتی حریف هم سخت شد.

در حالی که بازی 42 بر 40 به نفع ایران بود، محمد جمشیدی یک پرتاب سه امتیازی را در ثانیه های آخر کوارتر به ثمر رساند و با این پرتاب بازی در پایان کوارتر سوم به نتیجه 45 بر 40 رسید.

کوارتر آخر برخلاف 10 دقیقه قبلی مساوی پیش رفت و با 4 امتیاز دقیقه آخر با نتیجه 20 بر 16 به نفع ایران تمام شد. ایران در نهایت با نتیجه 66 بر 56 اولین برد کاپ آسیا را به دست آورد.

هر چند چند بازیکن جوان ایران در مجموع عملکرد خوبی داشتند اما بازی تیمی ملی پوشان در مجموع چندان قوی به نظر نمی رسید و بچیروویچ هم در اولین بازی با استفاده از تمام بازیکنان سعی در شناخت نفرات جدید خود داشت.

برترین های بازی

بهنام یخچالی با 13 امتیاز بهترین امتیازآور زمین بود. حامد حدادی با 12 امتیاز، 11 ریباند و 3 پاس گل به همراه اوشین با 13 امتیاز موثرترین بازیکنان ایران بودند. محمد جمشیدی و سجاد مشایخی هر کدام 9 امتیاز گرفتند و سامان ویسی 6 امتیاز و 4 ریباند داشت. آرمان زنگنه تنها بازیکن ترکیب ایران بود که موفق به کسب امتیاز نشد و تنها یک ریباند در هفت دقیقه داشت.

تاکشی با 10 امتیاز، بهترین امتیازآور ژاپن در این دیدار بود.

بازیکنان ایران تا پایان بازی در ریباندها از حریف پیش افتاده و 36 ریباند مقابل 26 ریباند ژاپن داشتند.

گفتنی است تیم ملی ایران فردا در دومین بازی کاپ آسیا با چین روبرو می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ترکیب ، اولیه ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.