پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا از فردا 20 تیر آغاز می شود. ایران و فیلیپین فینالیست های جام ملتهای 2013 آسیا، اصلی ترین رقیبان این دوره برای قهرمانی به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مسابقات کاپ بسکتبال آسیا از فردا با تکرار فینال دوره قبل میان ایران و ژاپن آغاز می شود. با انصراف ازبکستان در این دوره 9 تیم شرکت دارند که در دو گروه با هم به رقابت می پردازند.

مدعیان این دوره
 
تیم های ایران، فیلیپین و اردن با توجه به شرکت تیم های مثل چین تایپه و چین با ترکیب تیم ب، قویترین تیم های این دوره به شمار می روند.
 
ایران و فیلیپین سال گذشته با رسیدن به فینال جام ملت های آسیا برای قهرمانی قاره جنگیدند و ایران در نهایت قهرمان مسابقات شد. امسال نیز به نظر می رسد رقابت اصلی کاپ آسیا میان این دو تیم باشد.

تیم اردن هم از سوی دیگر با آوردن رایکو ترومن در تلاش برای بازسازی قدرت از دست رفته در چند سال گذشته است. اردنی ها در این دوره سم داگلاس را در اختیار ندارند اما رشیم رایت و وصام السوس مهمترین بازیکنان این تیم به شمار می روند.

تیم فیلیپین هم موفق به نهایی کردن کارهای تابعیت آندری بلچ بازیکن آمریکایی جدید خود برای این بازی ها نشد اما مارکوس دوتیت بار دیگر در زیر حلقه به کمک فیلیپینی های کوتاه قامت می آید.
 
مشکل پست یک برای بچیروویچ
 
بزگترین چالش تیم ایران که بدون چند ستاره اصلی خود در بازی ها شرکت می کند، نرسیدن آرن داودی اصلی ترین گزینه پست یک در غیاب مهدی کامرانی است.
 
سامان ویسی که تجربه بسیار بالایی با سال ها بازی در تیم ملی دارد به عنوان انتخاب اول بچیروویچ در ووهان به کمک تیم می آید. سجاد مشایخی بازیکن جوان تیم ملی هم شب گذشته برای همراهی تیم عازم ووهان شد. علاوه بر این نفرات بهنام یخچالی هم توانایی کمک در این پست را دارد اما در مجموع دو بازیکنی که کنار سامان ویسی پست یک ایران را پر می کنند با 21 سال تجربه بالایی ندارند. 

تعریف سایت فیبا از یخچالی
 
در گزارش مربوط به کاپ آسیا که امروز در سایت فدراسیون جهانی منتشر شد از 3 بازیکن به عنوان نفرات دیدنی کاپ آسیا نام برده شده است: بهنام یخچالی از ایران، ژو کی از چین و فاخاردو از فیلیپین.
 
طبق گزارش فوق، این نفرات در کاپ آسیا پاسخ این سوال را می دهند که چقدر برای رقابت های سنگین بین المللی آماده اند؟ 
همچنین از بهنام یخچالی به عنوان یکی از دلایل قهرمانی دوباره پتروشیمی در سوپرلیگ ایران نام برده شده است.  یخچالی امسال پدیده لیگ ایران هم بود.

گروه بندی مسابقات
 
گروه A: چین، هند، اندونزی، ایران و ژاپن
 
گروه B: چین تایپه، اردن، فیلیپین و سنگاپور
 
برنامه پخش مستقیم دیدار تیم ملی ایران به شرح زیر است.
 
جمعه 93.4.20          ساعت 13:45       ایران ......... ژاپن                 شبکه ورزش
 
 شنبه 93.4.21          ساعت 16:00       ایران......... چین                  شبکه سه

یکشنبه93.4.22        ساعت 13:45       ایران ..........اندونزی           شبکه ورزش

سه شنبه 93.4.24     ساعت 9:00         ایران .........  هند                  شبکه سه 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: بسکتبال ، رقابت ، کاپ ، اسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار