سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس:

توسعه کمی دانشگاه‌ها با انگیزه‌های قدرت طلبی بوده است/ پر کردن صندلی‌های خالی دغدغه تمام دانشگاهاست

با توجه به اینکه نهاد نظارتی قوی بر عملکرد دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر وجود نداشته است بسیار شاهدیم که حتی توسعه کمی دانشگاه‌ها با انگیزه‌های سیاسی رخ داده است.

جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر نهاد نظارتی قوی بر عملکرد دانشگاه‌ها وجود نداشته است بسیار شاهد این موضوع هستیم که توسعه کمی دانشگاه‌ها با انگیزه‌های سیاسی و قدرت طلبی رخ داده است. 

وی گفت: در شرایط کنونی حوزه آموزش عالی نیازمند اصلاحات اساسی در ساختار و پیکره خود است و حتی شاید به فکر یکپارچه سازی دانشگاه‌ها به عنوان واحدی از وزارت علوم نیز باید بود. 

وی با بیان اینکه اگر یک نهاد نظارتی قوی بر عملکرد دانشگاه‌ها در وزارت علوم شکل گیرد بسیاری از مشکلات ساماندهی آموزش عالی کشور مرتفع خواهد شد خاطر نشان کرد: امروز سیستم آموزش عالی کشور از هم گسیخته است و چالش پرکردن صندلی‌های خالی در همه دانشگاه‌ها مشکلات متعددی را ایجاد کرده است. 

وی تصریح کرد: یکی از مباحثی که در بحث ساماندهی آموزشی دانشگاه‌ها در حال حاضر مطرح است یکپارچه کردن دانشگاه‌ها زیر لوای وزارت علوم است که بتوان اصلاح رشته‌های دانشگاهی را نیز با سهولت بیشتری دنبال کرد. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سيدمحسن
۱۷:۰۶ ۱۷ تير ۱۳۹۳
اگربخواهيم سطح سوادمردم راافزايش دهيم وصندلی دانشگاه خالى نباشدبايدآموزش هاى ساده وپولسازرايادبدهيم آموزش هايى كه تنها توليدوفعاليت اقتصادى بيشترى وسودآورى بيشترى دارنددرعين حال موجب فرارازدانشگاه نشوندمانند:آموزش:بازيگرى_آرايشگرى_مكانيك_پزشكى_داروسازى_طب سنتى_وغيره ضرورتى نداردفردى كه ميخواهدپزشكى يادبگيردفيزيك_عربى_تاريخ وديگردروس نامرتبط رايادبگيردمگراينكه درانتخاب رشته رشته تركيبى داشته باشيم بهتراست مردم تمايل داشتن خودرابراى رشته تركيبى اعلام كنندتاكه به زوررشته تركيبى بروندوپولشان بدليل درجازدن دردانشگاه حيف وميل شود