سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

شستشوی دستها تنها روش ثابت شده پیشگیری از عفونت است

عفونتهای بیمارستانی و مقاومت هایی که نسبت به مصرف آنتی بیوتیک ها وجود دارد، یکی از معضلات تمامی جوامع از جمله ایران است که مهمترین اصل برای مقابله با آن پیشگیری است.

دکتر بابک عبدی نیا عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت :تمامی کشورهای دنیا با معضل عفونتهای بیمارستانی دست به گریبان هستند و سال گذشته نیز سران هشت کشور صنعتی جهان در این خصوص جلسه ای را در انگلستان تشکیل داده و توافق نامه ای را به امضا رساندند.

وی با اشاره به اینکه راهکارهای متفاوتی برای مقابله با عفونتهای بیمارستانی وجود دارد، افزود: مهمترین اصل و تنها روش ثابت شده شستشوی دستهاست که میتواند از بروز عفونت جلوگیری کند.
 
وی ادامه داد: افرادی که ورود آنها به عنوان همراه بیمار در بیمارستان ضرورتی ندارد، میتوانند عفونت را به بیمارستان منتقل کرده و یا از بیمارستان عفونت را به منزل برده و به افراد دیگری انتقال دهند.
 
این فوق تخصص عفونی کودکان با بیان اینکه در خصوص کادر درمانی نیز پروتکل خاصی وجود دارد تا به عفونتهای بیمارستانی مبتلا نشوند، تصریح کرد:باید فرهنگسازی های لازم در خصوص پیشگیری از عفونت انجام شود و همچنین افراد از مصرف خودسرانه انواع آنتی بیوتیکها خودداری کنند.
 
به گفته دکتر عبدی نیا تب و سرفه از جمله علائم ابتلای فرد به عفونت است که باید به پزشک مراجعه نموده و نسبت به درمان آن اقدام کند.



انتهای پیام/
برچسب ها: هعا ، خها ، هخاغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.