سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدف "جان‌کری" از سفرهای مکرر به خاورمیانه چیست؟

تلویزیون سوریه سفرهای مکرر و بی نتیجه "جان کری" به خاورمیانه را زیر سوال برد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در گزارشی در اشاره به سفر مکرر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به اسرائیل و عربستان سعودی گفت به نظر می‌رسد جان کری فراموش کرده است که ساختمان وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن و یا آن که باید شعبه ای از این وزارت خانه را در اسرائیل یا عربستان سعودی افتتاح کند. 

جان کری که همواره در حال سفر به خاورمیانه است هربار یک پرونده را با خود همراه دارد و در هر سفر توطئه جدیدی را پیگیری می‌کند. وی که در توطئه تروریستی در سوریه شکست خورده است در توطئه علیه فلسطین نیز سعی در تسلیم کردم فلسطینیان داشت که در آن نیز شکست خورده است و اکنون توطئه تجزیه عراق را پیگیری می‌کند.

 توطئه‌ای که صهیونیست‌ها و آمریکائی‌ها از دهه‌ها پیش طراحی کرده‌اند و اکنون داعش را بازوی خوبی برای اجرای این توطئه خود یافته‌اند. جان کری اگرچه سلسله سخنانی را علیه داعش بیان کرده است اما چرا باید سخنان او را باور کنیم که نزدیک ترین افراد به او می‌گویند او فردی نیرنگ باز است و خودش آنچه را که می‌گوید نمی‌شنود.

 از سوی دیگر مشاهده می‌کنیم که کری همان سخنانی را درباره عراق می‌گوید که به عنوان هدف داعش شناخته می‌شود.

آمریکا که بارها از گسترش حوزه عملکرد داعش و کنترل یافتن آن بر موصل ابراز نگرانی کرده است خود از این گروهک در سوریه تحت عنوان مخالفان میانه رو حمایت مالی و تدارکاتی به عمل آورده است و سعودی‌ها و ترکیه‌ای‌ها عملکرد آن را انقلاب علیه ظلم توصیف می‌کنند. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.