پایگاه آمریکای "بوستون گلوب" نوشت که آمریکا نباید اجازه دهد عراق به موضوع چانه‌زنی با ایران در مذاکرات هسته‌ای تبدیل شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه آمریکایی"بوستون گلوب"نوشت : آمریکا نباید اجازه دهد عراق به مسئله چانه‌زنی ایران در مذاکرات اتمی تبدیل شود.

روزنامه بوستون گلوب مدعی شد: هرچند منافع ایران و آمریکا در عراق ممکن است با هم همخوانی داشته باشد اما اوباما و جان کری نباید اجازه دهند که سیاست شان در عراق به موضوع چانه زنی در مذاکرات هسته ای با ایران تبدیل شود.این مذاکرات خودش به اندازه کافی پیچیده است و گنجاندن بحران عراق نیز به پیچیدگی و دشواری آن می افزاید.

به نوشته این روزنامه، اوباما به علت تصمیماتی که به بحران کنونی در عراق و سوریه منجر شده ،هدف انتقاد جمهوریخواهان قرار گرفته است.

این روزنامه افزود: آمریکا از رسیدن به یک توافق جامع هسته ای با ایران نفع می‌برد و همچنین نمی خواهد گروهی مثل داعش به ، ثروت ، اسلحه و زمین دست یابد. اما نفع واشنگتن در اتحاد با ایران در یک مناقشه فرقه ای و منطقه ای، نیست. 

این روزنامه در پایان مدعی شد: اوباما برگ‌های برنده را در ژنو در دست دارد.مذاکره‌کنندگان ایرانی شاید درخواست های بیشتری از واشنگتن درباره عراق داشته باشند اما پیشنهاد چندانی برای کمک ندارند.


انتهای پیام/
برچسب ها: امریکا ، ایران ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار