سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

کیفیت خدمات رسانی در کشور ضعیف است/لزوم تدوین منشور اخلاق "کسب و کار"

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کیفیت خدمات رسانی در کشور ضعیف است و ما در این بخش مشکل داریم و بهتر است آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های خدمت رسانی در این بخش فعال شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در افتتاح اولین اجلاس اتاق اصناف تهران گفت: آنچه که به صلاح اصناف و بازرگانان داخلی است باید هدف‌گذاری و سازماندهی شود و فقط منتهی به جلسات و سخنرانی‌ها نباشد.
 
خسروتاج افزود: بزرگترین سرمایه هر کشور سرمایه اخلاقی است و در صحنه بین‌المللی نیز ایرانیان به عنوان افرادی با تمدن شناخته می‌شوند لذا لزوم توجه به اخلاق کسب و کار نیز در بخش اصناف قابل توجه است.
 
خسروتاج افزود: تجربه ثابت کرده است شرکت‌هایی که به اخلاق مشتری مداری توجه می‌کنند در بلند مدت سود بیشتری به دست می‌آورند و اولین خواسته من از هیئت رییسه اصناف تدوین منشور اخلاق کسب و کار است.
 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت الگوسازی در بخش اصناف گفت: باید در اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی مختلف الگوسازی مناسب انجام شود و این امر در رشد و تعالی اصناف مؤثر است.
 
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد مهم‌ترین موضوع کیفیت در همه زمینه‌ها است و باید گفت کیفیت خدمات رسانی در کشور ما بسیار ضعیف  است و ما در این بخش مشکل داریم و بهتر است آیین‌نامه‌ها  و دستوالعمل‌های خدمات رسانی به روز شود.
 
وی با اشاره به گسترش صنعت توریسم افزود: هنگامی که یک گردشگر خارجی به ایران بیاید از ابتدای ورود به کشور تا زمان خروج باید از خدمات استفاده کند و چه بهتر که این خدمات به روز شود.
 
خسروتاج تصریح کرد: شفاف‌سازی و روان سازی از وظایف اصلی اصناف است و عواملی که از تولید تا توزیع ایفای نقش می‌کنند و بر قیمت کالا تأثیرگذار هستند باید شناسایی و شفاف شود.
 
وی افزود: امروز مردم عامل اقتصادی را در محاسبات خود وارد می‌کنند و افراد رفتار اقتصادی دارند. به این معنا که به هزینه‌ها و قیمت توجه می‌کنند و در مبنای آن تصمیم گیری می‌کنند.
 
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: تشکل‌ها و اصناف باید ظرفیت‌های نیروی انسانی خود را در بخش خدمات تخصصی بیابند و آن را گسترش دهند.
 
وی با اشاره به اهمیت تجارت الکترونیک در اقتصاد گفت: باید اصناف در بخش تجارت الکترونیک فعال‌تر عمل کنند و اتحادیه‌ها باید این قابلیت را داشته باشند که خدمات خود را به صورت الکترونیکی و مجازی ارائه دهند.
 
وی افزود: در بخش فرهنگ و اقتصاد نیز به دلیل ارتباط نزدیک اصناف با مردم این بخش بسیار تأثیرگذار بوده و می‌توانند بسیار موفق‌تر عمل کنند.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: معدن ، تجارت ، کسب و کار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.