غضنفر ميرجليلي نشستي خبري با اصحاب رسانه استان يزد اظهار داشت: به رغم فعاليت سه هزار و 400 كارخانه و واحد صنعتي در استان يزد و وجود بيش از 100 هزار دانشجو در اين استان، صنعت و دانشگاه دو راه مجزا را طي مي كنند و پيوند عميقي بين آنها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد

 وي عنوان كرد: طي سال هاي اخير دانشگاه امام جواد (ع) تلاش كرده تا باني پيوند ميان صنعت و دانشگاه باشد و گام هاي موثري در اين زمينه برداشته كه از آن جمله مي توان به انعقاد قرارداد با خانه صنعت، معدن و تجارت اشاره كرد.

ميرجليلي همچنين تاسيس كلينيك كسب و كار را نيز از ديگر راه هاي برقراري ارتباط ميان صنعت و دانشگاه برشمرد و يادآور شد: پيگير راه اندازي كلينيك كسب و كار در اين استان هستيم و قرار است با همكاري اتاق بازرگاني ايران، اين كلينيك راه اندازي شود.

قائم مقام موسسه آموزش عالي امام جواد (ع) خاطرنشان كرد: كلينيك كسب و كار مركزي براي تبادل نظر دانشگاه، صنعت و جامعه خواهد بود و مي تواند گامي موثر در پيوند عميق تر دانشگاه و صنعت باشد.

وحدت در مورد رشته‌هاي اضافه شده به اين مجموعه به رشته‌هاي كارشناسي ارشد مديريت مالي و صنايع دستي، كارشناسي روان‌شناسي، گرافيك و مرمت و ترميم بناهاي تاريخي و كارداني در رشته طراحي و دوخت اشاره كرد.

وي با بيان اين كه هزينه تحصيل در اين موسسه آموزشي غيرانتفاعي با وجود ارائه خدمات مطلوب آموزشي، تنها نصف دانشگاه آزاد و يك چهارم پرديس‌هاي دانشگاه‌هاي دولتي است، اظهار كرد: اينجا به نوعي شعبه‌اي از شيريني حاج خليفه است چرا كه محصولات خوبي را با قيمت پايين ارائه مي‌كند.

اين مسئول با تاكيد بر سياست كارآفريني براي دانشجويان در اين موسسه آموزشي علاوه بر اموزش‌هاي تئوري، از تاسيس و فعاليت شركت‌هاي دانش‌بنيان در اين مجموعه و همچنين انعقاد تفاهم‌نامه مختلف با بخش‌هاي مختلف كارآفريني و صنعتي استان و كشور براي ارتباط هر چه بيشتر دانشگاه و صنعت در اين رابطه خبر داد.

وحدت تعداد فارغ التحصيلان اين موسسه آموزش عالي را تاكنون بالغ بر چهار هزار و 200 نفر اعلام كرد و گفت: بنا به درخواست دانشجويان و فارغ‌التحصيلان و به منظور ارتباط بيشتر اين دو و نيز رديابي فارغ التحصيلان، انجمن فارغ التحيلان موسسه آموزش عالي جواد(ع) در شرف تاسيس است./س

برچسب ها: کلینیک ، کسب و ، کار ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.