با توجه به اينكه كشور ما يكي از 10 كشور شاخص معدني دنيا به شمار مي رود ، اما بايد توجه داشت كه صرف وجود پتانسيل هاي معدني يك كشور را از لحاظ اقتصادي غني نمي كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛رئيس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان زنجان در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و متالوژی و صنایع وابسته زنجان با اشاره به وجود پتانسيل بالایی معدني در ايران گفت: با توجه به اينكه كشور ما يكي از 10 كشور شاخص معدني دنيا به شمار مي رود ، اما بايد توجه داشت كه صرف وجود پتانسيل هاي معدني يك كشور را از لحاظ اقتصادي غني نمي كند.

سیاری با تاكيد بر ضرورت انجام عمليات اكتشافي و سيستماتيك در معادن كشور افزود: اكتشافات سيستماتيك و علمي ، استخراج و صنايع معدني است كه مي تواند باعث ارزش افزوده گرديده و زمينه توسعه اقتصادي را فراهم نمايد.

وی به سهم ناچيز معادن كشور در توليد ناخالص داخلي اشاره و تصریح کرد : در كشورهايي همچون استراليا و آفريقاي جنوبي علارغم وجود معادن كمتر ، حجم زيادي از توليد ناخالص داخلي يه ارزش افزوده حاصل از معادن و صنايع معدني اين كشور اختصاص يافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با برجسته توصیف کردن موقعیت استان زنجان در شمال غرب كشور ادمه داد : وجود معادن غني اين استان را از ساير استانهاي اين منطقه متمايز ساخته است.

سیاری از فراهم شدن زمینه جذب سرمایه گذار در استان زنجان خبر داد و اضافه کرد: مسئولين در حال فراهم کردن زمینه حضور شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و اکتشافي در استان هستند.

وي اظهار اميدواري كرد :بتوان در استان زنجان به حداكثر ارزش افزوده بخش معدن دست يافت و شاهد ايجاد اشتغال پايدار و نيز افزايش سهم بخش معدن در توليد ناخالص داخلي باشيم/س.

برچسب ها: ایران ، کشور ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.