سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فنایی:

داور اکوادوری بر اساس خصوصیات لیگ کشورش قضاوت می‌کند / استرس زیاد روی قضاوت داوران تاثیرگذار است

کارشناس داوری در خصوص داور بازی تیمهای ملی ایران نیجریه گفت: کارلوس ورا از اکوادور یکی از داوران خوب آمریکای جنوبی است که در سال 2007 داور بین‌المللی شده است.

محمد فنایی در گفتگو خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، افزود: ورا با 38 سال سن 65 بازی بین‌المللی را قضاوت و حتی در بازیهای جام باشگاه‌های جهان هم داور کرده است. این داور آکوادوری آمادگی بدنی خوبی دارد حسن بازیهای جام جهانی این است که وقتی 2 تیم از 2 قاره با یکدیگر بازی می‌کنند به خاطر همین فیفا بازی نیجریه – ایران را به یک داور آمریکایی جنوبی سپرده است.

وی تصریح کرد: این داور آمریکایی جنوبی مجموعا 65 کارت داده که 24 تا آن کارت قرمز بوده است داوران جام جهانی حتی جزئی‌ترین خطا را درمحوطه جریمه می‌گیرند.

کارشناسان داوری عنوان کرد: بازیکنان در لیگ آمریکای جنوبی درگیرانه بازی می‌کنند بر این اساس ورا داور اهل اکوادور با آن فرهنگ داوری می‌کند اگر درگیری فیزیکی در بازی ایران – نیجریه صورت بگیرد. بازیکنان تیم ملی باید دقت کنند که اسیر بازی درگیرانه تیم ملی نیجریه نشوند چرا که داور اکوادوری خیلی سریع کارت می‌دهد. به نظرم ملی‌پوشان باید قوانین داوری را در حد معقول بدانند تا خطاهای بچگانه‌ای انجام ندهند.

وی درباره اشتباهات داوری در طول بازیها جام جهانی گفت: نیشی‌مورا ژاپنی و یک داور ایتالیایی قضاوت دلچسبی را در جام جهانی تا الان نداشتند به نظرم داوران استرس خاصی دارند که مبادا از جام جهانی حذف شوند بر این اساس قضاوت خوبی تا الان نداشتند.

وی بیان کرد: به نظرم حسن داوریهای جام جهانی در این است که تیم داوری از معمولا از یک کشور است بر این اساس داوران در ارتباط رادیویی با یکدیگر به زبان محلی صحبت می‌کنند و یا به زبان بین‌المللی انگلیسی صحبت می‌کنند. از نظر من هرچه از بازیهای جام جهانی می‌گذرد استرس داوران هم کمتر می‌شود و قضاوتشان هم بهتر می‌شود.

وی درباره حضور فغانی به عنوان داور چهارم بازیهای جام جهانی برزیل گفت: 8 داور در جام جهانی ذخیره هستند که فغانی هم جزو آنها است به نظرم ارزشهای فغانی به عنوان داور چهارم کم نشده است و وی می‌تواند تجربیات خوبی از مسابقات جام جهانی برای داوران ایران به ارمغان بیاورد.امیدوارم که فغانی در جام جهانی 2018 روسیه بتواند به عنوان داور قضاوت کند.

فنایی در خصوص استفاده از تکنولوژی جدید در جام جهانی 2014 برزیل گفت:‌ اسپریهای سفید رنگ در جام جهانی جوانان جهان استفاده شد و گیرایی خوبی داشت فیفا از داوران جام جهانی هم نظر خواهی کرد و اکثر موافق استفاده از اسپری بودند به نظرم با استفاده از اسپری دیگر داوران با بازیکنان کلنجار نمی‌رود امیدوارم این ایده در همه جای دنیا جا بیافتد و استفاده از اسپری همه‌گیر شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: فنایی ، داور ، بازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.