سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بحث انحلال موسسه رسانه‌های تصویری و بنیاد بازی های رایانه‌ای وجود ندارد / برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه‌ای پاییز امسال

بحث انحلال موسسه رسانه‌های تصویری و بنیاد بازی های رایانه‌ای وجود ندارد و تنها بحث واگذاری تصدی‌گری دولت به این نهاد ها است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشست خبری با حضور "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای برگزار شد.

"علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدا گفت: بحث بازی‌های رایانه‌ای از این جهت اهمیت دارد که این بازی‌ها علاوه بر اینکه اوقات فراغت افراد را به خصوص کاربران نسل جوان را پر می‌کند، یک وسیله رسانه‌ای موثر در انتقال فرهنگ است.

وی افزود: از این طریق ما بسیاری از محتواهای فرهنگی خود را می‌توانیم از رسانه‌های مختلف منتقل کنیم که بازی‌های رایانه‌ای یکی از راه‌های انتقال آن در سطح دنیااست.

"جنتی" ادامه داد: بازی‌های رایانه‌ای در ایران یک صنعت نو پای مورد استفاده است و نیاز به یک حمایت جدی دارد و ما در کشورمان استعدادهای درخشان زیادی در این حوزه داریم که در صورت حمایت می‌توانند تولیدهای فاخری در سطح کشور جهان داشته باشند.

وی اظهار داشت: همانگونه که دیدن شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای در سطح جهانی به این وسیله افکار و اندیشه‌های خود را در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و امنیتی منتقل می‌کنند، ما هم توانایی‌ داریم تا متقابلا با بهره‌گیری از بازی‌های رایانه‌ای افکار، اندیشه‌ها و دیدگاه‌های خود را در زمینه فرهنگی، سیاسی به دنیا منعکس کنیم و از آن استفاده مناسبی ببریم.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اینکه آینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به مانند موسسه رسانه‌های تصویری و ستاد مبارزه با صیانت و حمایت از آثار فرهنگی و هنری خواهد شد، عنوان کرد: در بحث موسسه رسانه‌های تصویری بحث انحلال وجود ندارد و سیاست کلی مورد نظر دولت این است که دولت تصدی‌گری‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کنند و این روشی است که در تمام دنیا به آن عمل می‌شود.

وی در این باره ادامه داد: نقش حاکمیتی دولت‌ها را نمی‌توان در رسانه‌های تصویری و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای فراموش کرد ولی  نقش سیاستگذاری، حمایت و هدایت دولت مهم است و اینکه خود دولت نباید به عنوان تولید کننده وارد عمل شود.

وی بیان کرد: دولت باید تولید را به بخش خصوصی واگذار کند و سیاست وزارت ارشاد این است تا تصدی‌گری دولت را به بخش خصوصی واگذار کند.

" جنتی" در پاسخ به اینکه در فصل تابستان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای چه برنامه  و بازیهایی را برای کودکان در نظر داد، اظهار داشت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از لحاظ کار تبلیغی به خوبی معرفی نشده و احیانا علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای را برای استفاده به فروشگاه‌ها روی می‌آورند.


وی تصریح کرد:‌ یکی از وظایف اصلی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای صدور مجوز برای بازی‌های خارجی قابل استفاده و اعلام بازی‌های غیر مجاز است و بخش دیگری از وظایف این بنیاد نیز تولید داخلی است.


وی ادامه داد: تا کنون بنیاد ملی بازیهای رایانه ای برای حمایت از تولید داخلی مشارکت می کرده و در این زمینه هم باید تجدید نظر شود تا حمایت های ما به صورت قوی تر صورت بگیرد، که در حال حاضر تعداد قابل توجهی از این بازیها در حال تولید است.


وزیر ارشاد در پاسخ به اینکه چه برنامه ای برای افزایش بودجه بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای و کمک مالی در نظر گرفته اند، بیان کرد:‌ حتی‌المکان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای باید به یک تشکیلات جمع وجود ستادی عمل کند تا نیاز به بودجه ها و حمایت های دولتی نداشته باشد و خود این بنیاد نیز یک منبع درآمد را تعریف کند.


جنتی ادامه داد:‌ این بنیاد باید با صدور مجوز برای بازی‌ها، کسب درآمد کند و روش‌ها و سیاست های دیگری را اعمال کند.


وی ادامه داد:‌ بنیاد در ابتدا باید برای تولید کنندگان داخلی، درآمد زا باشد ما باید با اعمال و نظرات بیشتر جلوی بی رویه ی ورود بازی‌های خارجی را به کشور محدود کنیم که به طور طبیعی بازیهای داخلی ارزشی خود را پیدا می کنند و در این صورت بنیاد می تواند در آمد زایی کنند.


"جنتی" در پاسخ به برگزاری نمایشگاه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت:‌ نمایشگاه بازی‌های رایانه ای به دلیل تغییر مدیریتی و دستور استراتژیک به تأخیر افتاد بنابر این این نمایشگاه پاییز امسال برگزار خواهد شد و در فصل پاییز ما هم از هوا و فضای مدرسه استفاده می کنیم.


وی ادامه داد:‌ سیاست کلی بر این است که خود اتحادیه ها و اصناف، نمایشگاه بنیاد ملی بازیهای رایانه ای را برگزار کنند و بنیاد ملی تنها برنامه ریزی های آن را انجام دهد.


انتهای پیام/

برچسب ها: رسانه ، رایانه ، انتقال ، بازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.