وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با حضور در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از بخش‌های مختلف این بنیاد بازدید کرد، اما علت اصلي حضور وزير در اين مركز چه بوده است؟

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات؛  "علی جنتی" و هیات همراه از نمایشگاه تولیدات و دستاوردهای این بنیاد صبح روز يكشنبه 25 خرداد ماه بازديد کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از معاونت های تولید، نظارت و ارزشیابی، بازرسی و سازمان اسرا (نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای) بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز بازدید کرد.


همچنین نشست مدیرعامل، قائم مقام و مسوولان بنیاد ملی بازی های رایانه ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درحاشیه برنامه یاد شده برگزار شد.



اما آنچه نظر ما را به خود جلب مي كند حضور وزير در بنياد ملي بازي هاي رايانه اي است؛ جايي كه سالها مي توانست براي كشور درآمد زايي كند اما با بي تدبير هاي صورت گرفته و عدم شناخت درست اين صنعت توجه زيادي به آن نشد؛ احتمالا وزير آمده روي اهميت اين صنعت پول ساز تاكيد كند.
براي مثال جالب است بدانيد در كشور كره جنوبي نيز همزمان با ايران بنياد بازي ها در دو بخش تاسيس شد و آنچه امروز ما از بنياد بازي هاي رايانه اي خود مي بينيم؛ سردرگمي و حاشيه اي كار كردن است.شايد هم علت اين پياده روي كند و آهسته ،عدم حمايت هاي مالي باشد، كه اگر باشد اوج بي تدبيري را نشان مي دهد، چوتن اين صنعت آنقدر مي تواند پول ساز باشد كه حتي به دولت كمك مالي كند نه آنكه چشم به جيب خزانه بدوزد.


تا آنجا كه يادم مي آيد، بار ها و بارها در خصوص وظايف بنياد ملي بازي هاي رايانه اي در رسانه ها گفته شده است و حتي چند برنامه در گفتگوي ويژه ي خبري شبكه دو سيما مفصل با جناب دكتر مينايي كه اين روز ها ميز خود را در بنياد به شخص ديگري واگزار كرده است پرداخته ايم؛ اما اشتباهات مكرر صورت گرفته در اين مركز باعث شده است تا بازي سازان با بي حمايتي مواجه شوند.

سناريو هاي ناب ايراني نزد بازي سازان و دانشجويان رشته برنامه نويسي بسيار زياد است و به وفور شاهد آن هستيم اما آنچه باعث عقيم ماندن اين صنعت در ايران شده است عدم حمايت ها در بنياد بازي هاي رايانه اي مي باشد.


البته بي حمايتي ها سبب خير شده است!



مدتي است شاهد رشد سريع بازي سازي مستقل در ايران هستيم؛ بازي سازان مستقل بي آنكه نياز به بنياد بازي هاي رايانه اي و حمايت هايش(؟!) داشته باشند؛ خودشان آستين بالا زده و صنعت گيم ايران را متحول كرده اند.
براي مثال بازي رايانه اي پروانه، جشنواره بازي سازان مستقل؛بازي هاي آنلاين و... جز آثار موفق اين حوزه به حساب مي آيد.



نتيجه گيري:
بهتر است بنياد بازي هاي رايانه اي كمي خود را به بازي سازان جوان و پر استعداد داخل كشور نزديك تر كند و بجاي به پرچم در آوردن يك يا چند بازي تكراري در نمايشگاه هاي بين المللي، نام و فرهنگ بازي هاي رايانه اي جديد را به رخ جهانيان بكشد. جالب است بدانيد در كشور ما صد ها شركت خصوصي در حال حاضر در حال توليد بازي هاي رايانه اي، موبايل و بازي هاي آنلاين هستند.
بهتر نيست اين صنعت را تجميع كنيم تا كشور ما هم سالانه اين توان را داشته باشد تا در آمد هاي ميلياردي صنعت گيم را وارد خرانه گرداند؟؟؟

شايد هم بهتر بود به جاي فروش سي دي و فوتبال دستي در نمايشگاه بازي هاي رايانه اي، كمي محتواي اين نمايشگاه ها را قوي تر مي كرديم؟!!

گزارش از آرمين قاسم زاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۳:۳۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
به نظر من ما باید حمایتمون رو از بازی سازان بیشتر کنیم منظورم از همه دولت هم هست البته نه حمایت های پولی کم چون ما جوونای خوبی تو صنعت داریم.شرکت های بازی سازی خارجی به طور مثال شرکت ubisoft که برای شناخته شده است برای ساخت یک بازی برای شروع کار بودجه بسیار بسیار بسیار زیادی دارد و تمام امکانات برایش فراهم است ولی شرکت های ما امکانات و بودجه بسیار زیادی ندارند ولی باز با این حال پیشرفت خوبی دارند و اگر از آن ها حمایت شود صد در صد ما دیگه به دنبال بازی های خارجی نمیرویم
United States of America
گامبوا
۰۰:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
بازی پروانه رو هستم.
اونو خوب اومدی
انصافاً ترکوندن
همین یه کار به از اول تا الان بنیاد تنه میزنه
هرچند شرایط مقایسه درست نیست ولی اینکه همچین کاری با حمایت بنیاد ساخته نمیشه قابل تامله!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
خسته
۱۳:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
قصد توهین ندارم ولی اگه به جای اینکه این همه همایش بگیرین و از هم تجلیل کنید به لین مسائل توجه میکردین بهتر نبود !!?هم واسه خودتون پول داشت هم مردم میگفتن لا اقل یک کاری کردن اینا ولی تا وقتی که فقط دور هم جمع میشین و از کار های نکرده تون حرف میزنین و از هم تجلیل میکنین همینه همه میرن سراغ بازی های خارجی