کمیته گروه علمی بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متشکل از زنان فعال در عرصه های علمی فرهنگی و هنری از جمله زمینه های تالیف، ویرایش در راستای شناسایی زنان فرهیخته تشکیل می شود.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی "عفت شریعتی" مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان صبح امروز در جلسه بانوان مؤلف وزارت ارشاد با اعلام این خبر گفت: زنان جامعه نقش اساسی و کلیدی در تبیین برنامه های فرهنگی و هنری کشور و تنویر افکار عمومی دارند و زنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل قرابت با برنامه ها و سیاستگذاری های فرهنگی و هنری کشور نقش برجسته ای در فعالیت های فرهنگی جامعه ایفا می کنند.
 
وی ضمن اشاره به وجود بانوان مؤلف، صاحب قلم و نویسنده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رسالتی که قلم بر عهده دارد بسیار عظیم و قابل ستایش است به طوری که خداوند متعال در کتابش به آن قسم خورده است.
 
شریعتی با اشاره به برنامه های پیشنهادی وزیر ارشاد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جهت تحقق اهداف فرهنگی، تشکیل کمیته علمی بانوان در وزارت فرنگ و ارشاد اسلامی نقش کلیدی در پیشبرد برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.
 
وی گفت: برنامه ریزی برای غنای فکری‌،معنوی‌، اجتماعی،‌ فرهنگی و ... جامعه در حوزه های مختلف از جمله امور بانوان از دیگر اهداف تشکیل کمیته علمی بانوان است و برای رسیدن به این هدف به مجموعه ای توانمند در حوزه های علمی و فکری نیازمندیم.
 
مشاور وزیر ارشاد افزود: بخشی از اهداف انقلاب اسلامی ایران که از آن به عنوان انقلاب فرهنگی یاد می شود؛ با تشکیل این کمیته می تواند محقق شود و این کمیته در معرفی توانمندی های علمی و پژوهشی بانوان وزارتخانه و دیگر بخش های آن نقش به سزایی خواهد داشت.
 
وی ضمن تاکید بر اثر بخشی زنان در شکل گیری برنامه های فرهنگی کشور ادامه داد: زنان جامعه به طور عام و زنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور خاص باید در فعالیت های فرهنگی و هنری نقش برجسته ای ایفا کنند و بسیاری از این فعالیت ها با راهکارها و راهنمایی های آنان پیش رود.
 
شریعتی گفت: بانوان در مسایل فرهنگی،‌دینی،‌حفظ کرامت انسانی و ... نقش اثر بخشی دارند و در این راستا باید با شناسایی توانایی های آنان در مسیر تعالی و فرهنگ راستین جهت دهی شوند.
 
وی با بیان اینکه صاحبان قلم، طبیبان دردهای معنوی و فکری انسان ها هستند اظهار کرد: با توجه به برنامه های پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی، "شناساندن چهره ایران توحیدی و معنویت گرا"، "ترویج ارزش های اصیل دینی و معنوی و اصلاح فرهنگ عمومی و سبک زندگی بر اساس الگوی توسعه اسلامی ایران اسلامی"، "رشد فضایل اخلاقی در جامعه" و توجه به دیدگاه های علما،‌روحانیون و مراجع عظام تقلید به عنوان پشتوانه فعالیت های فرهنگی و سرمایه ای بزرگ و ارزشمند" از جمله محورهای فعالیت کمیته علمی بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می شود.
 
نماینده دوره های هفتم و هشتم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: "استفاده از مساجد و هیات های مذهبی به عنوان فرصتی استثنایی برای دستیابی به کمال معنوی جامعه ایرانی و اسلامی"، "ایجاد فرصت برابر برای تمامی فرهیختگان و هنرمندان و احترام به بزرگان و پیشکسوتان و گشودن راه برای استعدادهای جوان"، "تقویت مجامع فرهنگی و تشکل های صنفی فرهنگی"، "ایجاد روحیه خودباوری، دین باوری و درونی کردن ارزش های دینی و مذهبی با همکاری سایر وزارتخانه ها" و "شناسایی آسیب ها و موانع بر سر راه برای تحقق اهداف فرهنگی و هنری" از دیگر محورهای پیش روی این کمیته است.
 
وی با اشاره به نامگداری سال 93 به عنوان سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" از سوی مقام معظم رهبری افزود: کمیته علمی بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد با عزم و تلاش بانوان فرهیخته وزارتخانه و مدیریت جهادی آنان زمینه های رشد و تعالی فرهنگ جامعه را فراهم کند.
 
شریعتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تشکیل مرکز فرا قوه ای زنان ادامه داد: برای تدوین برنامه های این مرکز، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از سازمان ها و نهادهای تاثیر گذار در فرهنگ و معنویت جامعه باید بتواند با همفکری و تلاش کارشناسان خود به تحقق اهداف این مرکز کمک کند.
 
وی گفت: دستور جلسه هفته آینده این نشست بر مبنای برنامه پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی خواهد بود و به بررسی  "توجه به تقوییت و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه"،‌ "توجه ویژه به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره الگوی سبک زندگی"، "موارد ایجاد فضای تعاملی فرهنگ ایرانی و جهانی با تاکید بر حفظ و ارتقای فرهنگ ایرانی"،‌"شناساندن چهره ایران توحیدی، ایران معنویت گرا و ایران غنا یافته از اسلام ناب به جهانیان" و "توجه به توانمندی های انسانی حوزه فرهنگ" پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانوان ، وزارت ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.