سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ايران مطرح کرد

مشارکت کشاورزان در احیا و نجات "دریاچه ارومیه"

در اين مرحله از احيا و نجات درياچه اروميه کشاورزان در مجموعه آموزش هايي در قالب مدرسه در مزرعه ، فنون عملي کشاورزي پايدار را فرا مي گيرند و در فعاليت هاي روزانه خود در مزرعه استفاده مي کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، محسن سليماني، مدير ملي طرح حفاظت از تالاب هاي ايران گفت: در اين مرحله از احيا و نجات درياچه اروميه کشاورزان در مجموعه آموزش هايي در قالب مدرسه در مزرعه ، فنون عملي کشاورزي پايدار را فرا مي گيرند و در فعاليت هاي روزانه خود در مزرعه استفاده مي کنند.

محسن سليماني گفت : طرح کشاورزي پايدار در حوضه آبريز درياچه اروميه و فعاليت مشارکتي و بين بخشي سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان هاي جهاد کشاورزي استان هاي آذربايجان غربي و شرقي درحال اجراست.

سليماني افزود: پس از امضاي تفاهم نامه ميان جهاد کشاورزي و سازمان حفاظت محيط زيست براي همکاري در حمايت از گسترش فعاليت‌هاي کشاورزي پايدار در حوضه درياچه اروميه، با تلاش طرفين هم اکنون فعاليت هاي پروژه در سطح محلي و جوامع روستايي در حال اجراست و در اين مرحله از کار، کشاورزان در مجموعه آموزش هايي در قالب "مدرسه در مزرعه" تکنيک ها و فنون عملي کشاورزي پايدار را ياد مي گيرند.

مدير ملي طرح حفاظت از تالاب هاي ايران تصريح کرد : روش هاي مشارکتي و استفاده از ظرفيت هاي جوامع محلي همراه با آموزش هاي عملي، اصولي ترين اقدام در کمک به احيا و نجات درياچه اروميه است که در حال حاضر در 40 قسمت از حوضه آبريز درياچه اروميه و در بخش فعاليت هاي کشاورزي در دست انجام است.

وي ادامه داد: با ادامه اين روند در اين حوضه شاهد فعاليت هاي کشاورزي پايداري خواهيم بود که نه تنها سازگار با محيط زيست است ، بلکه منافع کشاورزان را نيز تأمين خواهد کرد.

سليماني با اشاره به برگزاري کارگاه آموزشي شهرستان مياندوآب در هفته گذشته اظهار داشت: در اين کارگاه کارشناسان جهاد کشاورزي همراه با محيط زيست حضور داشتند و علاوه بر آموزش مسائل فني به آموزش و بيان مسائل مرتبط با تالاب ها و درياچه اروميه پرداختند.

طر ح کشاورزي پايدار حوضه آبريز درياچه اروميه با حمايت مالي دولت ژاپن و پشتيباني برنامه عمران سازمان ملل UNDP و در قالب طرح حفاظت از تالاب هاي ايران در سازمان حفاظت محيط زيست در حال اجراست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.