معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده موضوع احیای دریاچه ارومیه مهم‌ترین مطالبه 58 درصد مردم آذربایجان غربی از دولت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، هادی بهادری در جلسه شورای منطقه‌ای استانی مدیریت دریاچه ارومیه که در سالن حوزه استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: فاز مطالعاتی با ارزیابی و جمع‌بندی نقطه نظرات محققان و تمامی دستگاه‌های مرتبط انجام شد و طبق برنامه قرار بوده تا ابتدای خرداد ماه جمع‌بندی انجام و فاز اجرایی احیای دریاچه ارومیه آغاز شود.

بهادری ادامه داد: در این راستا دو موضوع مطرح بوده که موضوع نخست شامل تصویب پروژه‌ها به صورت نهایی، مشخص شدن پروژه‌های اولویت‌دار و تعیین بودجه مورد نظر است و موضوع دوم در رابطه با بحث اجرا بوده که در شوراهای استانی، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و بخشی از کردستان درگیر این اقدامات خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع در استان طبق نظرسنجی‌های انجام شده بحث دریاچه ارومیه بوده به طوری که 58 درصد مردم استان مهم‌ترین مطالبه خود را از دولت موضوع دریاچه ارومیه مطرح کردند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: این آمار اهمیت و حساسیت موضوع را نشان می‌دهد و امید است طبق برنامه‌های طرح‌ریزی شده موضوع احیای دریاچه ارومیه به نتیجه برسد.

دکتر داوود رضا عرب در ادامه اظهار داشت: 13 فاکتور در مدیریت به هم پیوسته مطرح بوده که یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها بحث اقتصادی، اجتماعی و فنی است که کارها به لحاظ فنی انجام می‌شود و باید ابعاد اقتصادی و اجتماعی بیشتر مدنظر باشد.

وی ادامه داد: ابعاد اقتصادی و اجتماعی به خصوص بعد اجتماعی و موضوع مشارکت از طرح‌ریزی تا اجرا باید پر رنگ‌تر شود و باید در این راستا دید سیستمی داشته باشیم.

عرب خاطرنشان کرد: مسائل کشاورزی ایران مسئله اجتماعی بوده و این مسئله برای دریاچه ارومیه، کشاورزی منطقه و کشاورزی کل کشور مطرح بوده و نیازمند تغییر معیشت سنتی است.

وی با بیان اینکه تبعات خشک شده دریاچه ارومیه غیر قابل باور بوده است، تصریح کرد: در بحث دریاچه ارومیه باید مدیریت روی منابع آب انجام شود.

عرب افزود: باید تعلیق احداث سدها تعیین تکلیف شود و در این راستا دیدگاه، سدها در خدمت دریاچه ارومیه قرار گیرند نیز مد نظر باشد/ش/ن.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.