سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقیقات نشان می‌دهند؛

80 درصد افراد جامعه در معرض "پوکی استخوان" هستند

تحقیقات نشان می‌دهند که بیش از 80 درصد افراد جامعه به دلیل تغذیه نامناسب و مصرف بسیار کم لبنیات، در معرض پوکی استخوان قرار دارند.

پیمان عزیز محمدی، فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کشور ایران یکی از کشورهایی است که میزان مصرف شیر در آن بسیار پایین است و هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای را در نتیجه آن می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه چند سال اخیر میزان مصرف لبنیات به ویژه شیر در کشور کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: افزایش هزینه لبنیات و اطلاع کم مردم در خصوص عوارض مصرف پایین شیر، از مهمترین دلایل مصرف پایین این فرآورده مهم بوده است.

عزیز محمدی با بیان اینکه دریافت ناکافی مواد لبنی از جمله بر روی استخوان‌های بدن تاثیر منفی می‌گذارد، تاکید کرد: تحقیقات نشان می‌دهند که بیش از 80 درصد افراد جامعه به دلیل تغذیه نامناسب و مصرف بسیار کم لبنیات، در معرض پوکی استخوان قرار دارند.

وی یادآور شد: متاسفانه پوکی استخوان علامت خاصی ندارد و هنگامی خود را نمایان می‌سازد که فرد مبتلا دچار یک نوع شکستگی شود.

عزیز محمدی خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه به ویژه افراد میانسال و سالمند در معرض پوکی استخوان و عوارض و آسیب‌های ناشی از آن هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.