سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

50 درصد مبتلایان به "نارسایی قلبی" اختلال تنفسی حین خواب دارند

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم اختلال تنفسی حین خواب را شایعترین علت اختلالات خواب در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارن دکتر ابوالفضل مظفری فوق تخصص ریه و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم در نشست خبری  روز جهانی خواب در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: اختلال خواب یک یافته شایع است که معمولا از آن غفلت می‌شود. 
 
وی عوامل محیطی، روحی روانی، استرس، مشکلات جسمی و ابتلا به بیماری‌ها را از جمله مهمترین علل بی خوابی عنوان کرد و افزود: عواملی که سیکل خواب و بیداری طبیعی بدن را برهم می‌زنند موجب بی خوابی در افراد شده که شب کاری مهمترین و شایعترین عامل در این گروه است. 
 
وی با بیان اینکه مطالعات نشان داده بیش از 20 درصد شاغلین مجبور به نوبت کاری و شب کاری هستند، ادامه داد: بیش از 60 درصد این افراد دچار مشکلات خواب بخصوص بی خوابی هستند که در صورت عدم پیشگیری و یا درمان سلامت‌شان به مخاطره افتاده و در انجام وظایف شغلی و فعالیت‌های خود دچار خطا و حوادث بیشتری خواهند شد. 
 
این فوق تخصص ریه فشار خون، دیابت، چربی بالا، نارسایی قلبی و سکته مغزی را در ارتباط با اختلال تنفسی حین خواب دانست و گفت: آمارها نشان داده بطور متوسط یک سوم افراد مبتلا به فشار خون، 50 درصد مبتلایان به نارسایی قلبی، اختلال تنفسی حین خواب دارند.


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.