سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاغری آرزویی که دست یافتنی نیست

متابولیسم فرآیندی است که به دنبال مصرف مواد غذایی، ترکیباتی نظیر کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها شکسته شده و اصطلاحا کاتالیز می‌شود.

دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: متابولیسم پایه نیاز به صرف انرژی دارد تا بتواند سوخت و ساز مواد غذایی را به درستی انجام دهد و از آنجایی که سطح متابولیسم پایه بالا نیاز به صرف انرژی بیشتری دارد، خیلی از مردم در این فقر هستند که از ماده غذایی استفاده کنند تا این سطح متابولیسم پایه را افزایش دهد. 

وی ادامه داد: هیچ ماده غذایی خاصی وجود ندارد تا سطح متابولیسم پایه را بالا ببرد؛ ‌ تنها راهی که می‌توان متابولیسم پایه و سوخت‌وساز چربی‌ها را بالا برد، انجام ورزش و فعالیت بدنی به نحوی است که ضربان قلب افزایش یابد و تعرق صورت گیرد و معمولا بعد از ۴۰ دقیقه از شروع فعالیت بدنی و ورزش هوازی، بدن شروع به چربی‌سوزی می‌کند. 

این متخصص تغذیه تأکید کرد: از آنجایی که آب در سوخت‌وساز بدن، نقش کاتالیزور را ایفا می‌کند، مصرف به اندازه آب در فرآیند متابولیسم بدن نقش بسزایی دارد. 

دکتر کیمیاگر در پایان گفت: موادی که به اشتباه چربی‌سوز نامیده می‌شوند، در واقع موادی هستند که چربی مواد غذایی که فرد مصرف می‌کند را بدون اینکه تغییری کند، دفع می‌کند و این مواد هم بیشتر از ۳۰۰ گرم در ماه، دفع چربی انجام نمی‌دهند.


انتهای پیام/
برچسب ها: لاغری ، تغذیه ، چربی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.