سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشجوی موفق واحد تهران شمال با 64 طرح و ایده جهانی

دانشجوی رشته حقوق واحد تهران شمال، موفق به کسب مدال طلای مسابقات مخترعین کشور تایوان درسال 2014 جهت ثبت تحلیل رگرسیونی به منظورپ یش بینی میزان ارتکاب جرایم در علم حقوق شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ آیسان جلالی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: اینجانب دارای مدرک کارشناسی دررشته ریاضیات میباشم وباتوجه به علاقه وافری که به رشته حقوق داشت در مقطع کارشناسی ارشد این رشته در واحد تهران شمال ادامه تحصیل داده و با کمک استاد خود دکتر ولی اله انصاری، موفق به طرح ایده‌هایی که ترکیبی از رشته ریاضی و حقوق می‌باشد،گردیدم.

وی ادامه داد در سال 1391 به عنوان بسیجی نخبه استان آذربایجان غربی انتخاب شدم و از سال 1390 تا اواخر سال 1392 مدیرکل انجمن حقوق‌دانان ایران بودم ولی به دلیل مشغله‌های فکری و درسی زیاد از ادامه همکاری معذور شدم همچنین عضو دائم فدراسیون بین المللی مخترعان جهان نیز هستم.

وی درخصوص تشریح جزئیات طرح خود افزود: با توجه به اینکه در کشور انگلستان به تازگی توانسته بودند مقدار ضریب همبستگی را بین علت وقوع و میزان ارتکاب جرایم محاسبه نمایند لذا این موضوع را به عنوان پروژه پایان نامه مقطع ارشد قرار دادم و با توجه به اینکه ضریب همبستگی و رگرسیون ارتباط تنگاتنگی باهم دارند، دراواخر کار تحقیقی پایان نامه  این فکر به ذهن من خطور کرد که وقتی در کشور انگلستان به عنوان آخرین دستاورد توانسته‌اند مقدارضریب را محاسبه کنند من هم به عنوان یک ایده جدید جهانی ( اختراع ) تحلیل رگرسیونی را جهت پیش بینی میزان ارتکاب جرایم در آینده ارایه دادم در این طرح برای محاسبات از نرم افزار آماری SPSS  استفاده نمودم و این در حالی بود که نتایج حاصله باخطای بسیار ناچیز و دقیقی به دست آمد، لذا عنوان طرح توسط دفتر نمایندگی مخترعین بین المللی آسیا در جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون مخترعان فرستاده شد و پس از تأیید طرح به عنوان اختراع، پوستر طرح جهت شرکت در مسابقات بین المللی مخترعان جهان که در بهمن سال 1392 در تایوان برگزارشد، ارسال گردید و در این مسابقه طرح بنده موفق به کسب مدال طلا ی مسابقات شد.

بنده در این طرح علاوه بر تحلیل رگرسیونی، موفق به برطرف کردن دو مشکل عمده علم حقوق که اهمیت جهانی داشتند شدم . این دو مشکل عبارت بودند از : 

1- شناسایی عامل مهم در ارتکاب جرایم و تمرکز یافتن اقدامات پیشگیرانه بر روی عامل یا عوامل مهم ارتکابی جهت پیشگیری از تکرار جرایم 

2- منسوخ اعلام نمودن آمارهای جنایی و ارایه جایگزینی برای این آمارها . به دلیل اینکه آمارهای  جنایی به لحاظ وجود ارقام سیاه بزه کاری عملاً قابلیت استناد پذیری علمی خود را ازدست داده است ولی چون تنها وسیله آماری در علم حقوق بودند، ناگزیر در تحقیقات حقوقی ما شاهد استناد به این آمارهای جنایی بودیم. 

سازمان WIPO هم گواهی اختراع را به مهر مخصوص ممهور نموده است. 

این دانشجوی موفق ادامه داد: این طرح مدال طلای مسابقات را کسب کرد و به دنبال ثبت و کسب مدال طلای مسابقات موفق به کسب بورسیه‌ی تحصیلی از کلیه کشورهای آلمانی زبان و تمامی دانشگاه‌هایی که رنکینگ جهانیشان زیر 200 می‌باشد شده‌ام. ضمن کسب مدال طلای مسابقات بین المللی تایوان و اعطای بورسیه و ارایه تسهیلات جهت انجام تحقیقات خواستار ادامه تحصیل درآن کشورها شده‌اند. 

اختراع دوم: تعیین دایره تحقیقاتی براساس زمان دقیق فوت جسد می‌باشد که براساس این طرح از تعداد متهمین احتمالی قتل کاسته خواهد شد و موجب تسریع در روند تحقیقات مقدماتی خواهد شد. درنتیجه تسریع روند تحقیقات مقدماتی ما دیگرشاهد اطاله دادرسی در پرونده‌های قتل نخواهیم بود.این طرح هم ثبت و وارد مسابقات ژاپن – توکیو شده است که درتیرماه سال 1393 برگزار خواهد شد. 

دانشجوی نخبه واحد تهران شمال در پاسخ به این سوال که طرحهای آتی شما چیست/ گفت:  64 ایده جهانی وطرح ارزشمند دارد که به مرور وبه فراخور تأمین شرایط نسبت به ارایه آنها اقدام خواهد نمود. 

جلالی در خاتمه این گفت وگو توانمندیها واستعدادهای جوانان ایرانی را بی نظیر خواند و خواستار حمایت و توجه ویژه مسئولین جهت ثبت اختراعات و ایده های جوانان و ارتقای انگیزه و تلاش دربین آنها شد.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
خدا حفظش کنه
مایه افتخار هر ایرانیه....
زهرا
۱۴:۴۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۳
خدا حفظش کنه
مایه افتخار هر ایرانیه....
به امید این که مسئولین قدر این گوهر های ارزشمند رو بدونن