عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تعطیلی برخی از رشته‌محل‌ها در پی افزایش شهریه

طبیب‌زاده نوری گفت: افزایش 25 درصدی شهریه دانشگاه‌ها نتیجه‌ای جز خالی کردن صندلی‌های بیشتر دانشگاه‌ها در پی ندارد.

زهره طبیب‌زاده نوری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: افزایش 25 درصدی شهریه دانشگاه‌ها نتیجه‌ای جز خالی کردن صندلی‌های بیشتر از دانشگاه‌ها در پی ندارد.

وی گفت: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی و تورم مشکلات زیادی را ایجاد کرده است افزایش شهریه آن‌ هم در حد 25 درصد موجب دلزدگی متقاضیان دانشگاه‌های غیر دولتی و خالی شدن بیشتر صندلی‌ دانشگاه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد با رشد کمی غیرقابل قبول همراه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهریه دانشگاه آزاد بسیار بالاست حال اگر این شهریه، 25 درصد هم افزایش یابد دیگر شرایط تحصیل در این دانشگاه بسیار مشکل خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون بسیاری از رشته محل‌های دانشگاه آزاد متقاضی ندارد و بسیاری از رشته‌های آن در حال تعطیلی هستند.

وی یادآور شد: اما نباید فراموش کنیم که برخی دانشگاه‌ها همچون پیام‌نور نیازمند افزایش شهریه‌اند چرا که سقف دریافتی شهریه آنها پایین‌تر از سایر دانشگاه‌هاست و برای تجهیز دانشکده‌های خود نیازمند افزایش شهریه هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارمان
۱۱:۰۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
این خانم احتمالا همین تحقیقشون رو هم از اینترنت دانلود کردن . اخه شهریه پیام نور که داره مثل دانشگاه ازاد میشه. این گفته مال سالهای خیلی قبل هست نه الان . چون پیام نور هم شهریه هاشون زیاد شده تازه پیام نوری ها هم کلاس درست حسابی ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۴۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
خانم محترم اگر از پیام نور هم تحقیق کنید متوجه می شوید خیلی از رشته ها امسال دانشجو نگرفت یا یکی دو نفر گرفت مثل زمین شناسی و ریاضی و ... در استان همدان. اگر کار کارشناسی دقیقی انجام شود مشخص می شود بعضی مراکز پیام نور در سالهای آتی باید تعطیل و یا با سایر مراکز تجمیع شود اگر قبول ندارید فقط صبر کنید تا نتیجه را ببینید
آخرین اخبار