سیستم جدیدی که در انتخاب رئیس دانشگاه تهران تحت عنوان انتخابات مهندسی شده اعمال شد نوعی ژست دموکراسی و ادعای انتخابات آزاد است.

زهره طبیب‌زاده نوری عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: شیوه جدیدی که در انتخابات رئیس دانشگاه تهران اعمال شد نوعی ژست دموکراسی و ادای برگزاری انتخابات آزاد بود که با مخالفت شورای انقلاب فرهنگی نیز همراه شد. 

وی گفت: این نخستین بار است که رئیس یک دانشگاه توسط گروه منتخبین و مهندسین انتخاب می‌شود و این کار جز ادعای دموکراسی چیز دیگری را توجیه نمی‌کند. 

 وی با بیان اینکه تاکنون انتخاب روسای دانشگاه‌ها توسط وزیر علوم انجام می‌شد ، خاطر نشان کرد: این نخستین باری است که یک گروه از افراد خاص اقدام به انتخاب رئیس یک دانشگاه می‌زنند و شاید بتوان گفت این افراد هدف خاصی را دنبال می‌کنند. 

 وی افزود: رئیس یک دانشگاه باید پایبند به الزامات نظام باشد اما وقتی از سوی تعدادی از اساتید انتخاب می‌شود باید بر طبق نظر و خواسته اساتید هم گام بردارد و به نوعی این شیوه انتخاب، نوعی تضمین حقوق نظام است. 

 وی تصریح کرد: اگر چه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقابل این شیوه انتخاب معترض شد و با آن مخالفت کرد و با توجه به رای اکثریت اعضای شورای انقلاب فرهنگی وزیر علوم ملزم به انتخاب رئیس دانشگاه به شیوه گذشته است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار