سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بشیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ثبت نام دانش‌آموزان در روزهای پنج‌شنبه مدارس باید داوطلبانه باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه از ابتدا قرار نبود مدارس در روزهای پنجشنبه تعطیل باشد، گفت: بر اساس آنچه که پیشتر کارشناسان و مجموعه آموزش و پرورش به مجلس توضیح دادند، هدف از طرح تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه این بود که یک سری برنامه‌های فوق‌العاده در این روز به دانش‌آموزان داوطلب ارائه شود.

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ارائه برنامه از سوی مدارس در روزهای پنج‌شنبه و الزام ارائه هزینه از سوی اولیا در این خصوص اظهار داشت: اگر برنامه‌های ارائه شده به دانش آموزان در روزهای پنج‌شنبه مدارس به معنای برقراری کلاس‌های فوق‌العاده و خارج از چارچوب سرفصل‌های ضروری تعریف شده دروس در یک سال تحصیلی باشد، این طرح مانعی ایجاد نمی‌کند.
 
وی با بیان اینکه اجرایی کردن این طرح باید کاملا داوطلبانه باشد، تصریح کرد: از ابتدا نیز قرار نبود مدارس در روزهای پنجشنبه تعطیل باشد و بر اساس آنچه که قبلا کارشناسان و مجموعه آموزش و پرورش به ما توضیح دادند، هدف از طرح تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه این بود  که یک سری برنامه‌های فوق‌العاده در این روز به دانش‌آموزان داوطلب ارائه شود.

به گفته "علی‌اصغر فانی"، وزیر آموزش و پرورش، قرار است از سال تحصیلی جدید  وضعیت پنجشنبه‌های مدارس به‌گونه‌ای دیگر اجرایی ‌شود.

 وی به طرحی اشاره دارد که از سال تحصیلی پیش رو اجرا می‌شود و بر مبنای آن فرم‌هایی در اختیار اولیای دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا آنها انتخاب کنند آیا مایل به استفاده از امکانات مدرسه در روز پنجشنبه هستند یا نه و در صورت تمایل باید هزینه‌های موردنظر را پرداخت کنند.

 بنابر اظهارات فانی، در این طرح جدید به اولیا می‌گوییم روز پنجشنبه را راه‌اندازی می‌کنیم و برنامه این است و هزینه آن هم این است؛ هر کسی مایل است می‌تواند پول بدهد و بیاید در مدرسه و سر کلاس؛ نه بار دولت را به لحاظ هزینه افزایش می‌دهیم و نه اجبار می‌کنیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: طرح ، تعطیلی ، مدارس ، روز ، پنج شنبه ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.