سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض غول‌های تکنولوژی جهان به امنیت ضعیف اطلاعات در آمریکا

مایکروسافت،‌ گوگل، اپل، یاهو، فیس‌بوک، تویتر و بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در جهان به عدم وجود امنیت اطلاعات در آمریکا اعتراض کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از راشا‌تودی، غول‌های تکنولوژی جهان در قالب ائتلاف اصلاحات نظارتی دولت آمریکا، به امنیت ضعیف اطلاعات در این کشور اعتراض کردند.

اعضای این ائتلاف به ویژه مایکروسافت، گوگل، یاهو، فیس‌بوک، تویتر، اپل، لینکد‌این، و دراپ‌باکس،‌ خواهان انجام اقدامات نظارتی بیشتر و موثرتری در برخورد با هکرها و جاسوسان اینترنتی در این کشور شدند.

گفته می شود اخیرا سازمان امنیت داخلی آمریکا لایحه ای را به تصویب رسانده است که تدابیر امنیتی بیشتری در سیستم‌های اطلاعاتی برقرار می‌کند. در پی تصویب این لایحه، این سازمان مورد انتقاد ائتلاف اصلاحات نظارتی دولت قرار گرفت، چرا که این ائتلاف، چنین طرحی را ناکافی و ناکارآمد می‌دانند.

این ائتلاف طی بیانه‌ای که به نام "مسیر غلط" منتشر کرده، اعلام کرده است، "اگرچه این طرح می‌تواند یک قدم مثبت در جهت امن‌تر کردن فضاهای مجازی باشد، اما ما از آن به عنوان یک برنامه جامع و کارآمد حمایت نمی‌کنیم."

به اعتقاد اعضای این ائتلاف، دولت آمریکا در برخورد با چنین جاسوسی‌هایی بسیار ضعیف عمل کرده است و این روند باید هرچه زودتر تغییر کند، وگرنه این کشور بیش از پیش در معرض حملات سایبری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: امنیت ، اطلاعات ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.