سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسروانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

راه‌اندازی فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس اواسط سال 94/ تولید روزانه 36 میلیون لیتر "بنزین یورو 4"

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران از راه‌اندازی فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس اواسط سال 94 خبر داد و گفت: با بهره‌برداری کامل از آن روزانه 36 میلیون لیتر بنزین یورو 4 و 14 میلیون لیتر گازوئیل یورو 5و4 تولید خواهد شد.

شاهرخ خسروانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار داشت: پروژه ستاره خلیج فارس یک طرح پالایشگاهی تصفیه میعانات گازی دریافتی از عسلویه است که طراحی این واحد و احداث آن از سال 86 شروع شده است.

وی تصریح کرد: بنا بود با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی انجام شود در حال حاضر کلیه سهامداران این پالایشگاه داخلی است. 

معاون مدیرعامل شرکت ملی  پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران، با اشاره به اینکه ظرفیت این پالایشگاه 360هزار بشکه میعانات گازی دریافتی از عسلویه است تاکید کرد: با بهره‌برداری کامل از آن روزانه 36 میلیون لیتر بنزین یورو 4 و 14 میلیون لیتر گازوئیل یورو5و4 تولید خواهد شد.

خسروانی با تاکید براینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار داشت: این پالایشگاه مشتمل بر سه بخش خط لوله، آبگیر و خود مجموعه پالایشگاه است که خط لوله انتقال خوراک از عسلویه و آبگیر در حال بهره برداری است و  خود پروژه 70 درصد پیشرفت دارد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی  پالایش و پخش  فراورده‌های نفتی ایران گفت: ستاره خلیج فارس از سه پالایشگاه 120 هزار بشکه ای تشکیل شده وقتی به بهره برداری برسد روزانه 36 میلیون لیتر بنزین و 14 میلیون لیتر گازوئیل تولید خواهد شد طبق برنامه ریزی به عمل آمده پیش بینی می شود عملیات فاز یک در اواسط سال 94 و فاز دوم و سوم به فواصل زمانی چند ماهه راه اندازی شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
با سلام
با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس در اواخر امسال هنوز اسامی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی سال 92 مشخص نیست. لطفا این موضوع را پیگیری فرمایید.