سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته روابط خارجی سنا تهدید کرد مانع تصویب لایحه صهیونیستی خواهد شد که هرگونه توافق هسته‌ای با ایران را منوط به صدور مجوز نهایی از سوی کنگره می‌کند

"باب منندز" رئیس کمیته روابط خارجی سنا تهدید کرده لایحه‌ای که هر گونه توافق هسته‌ای با ایران را منوط به صدور مجوز نهایی از سوی کنگره می‌کند، از دستور کار خارج خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  واشنگتن فری بیکن، منندز مخالف طرحی است که "باب کورکر"، نماینده جمهوری‌خواه سنا نوشته و به کنگره این اختیار را می‌دهد تا هر گونه توافق امضا شده بین ایران و دولت آمریکا درباره برنامه هسته‌ای تهران را رد کند.

طرح کورکر به یک عنوان یک متمم قانونی به "قانون شراکت راهبردی آمریکا ـ اسرائیل" ضمیمه شده که این قانون از جمله مصوبه‌های آمریکا است که ضمن معرفی اسرائیل به عنوان یکی از متحدان راهبردی اصلی آمریکا بر افزایش روابط نظامی و اطلاعاتی طرفین تأکید می‌کند.

این طرح در راستای جلوگیری از تکرار سناریوی عدم دخالت کنگره در توافق هسته‌ای با ایران است که در زمینه توافق موقت صورت گرفت.

به گفته منابع سنا، منندز اعلام کرده تا حدی از طرح کروکر نگران است که تهدید کرده کل لایحه "قانون شراکت راهبردی آمریکا ـ اسرائیل" را که در حال حاضر از جمله مهم‌ترین اولویت‌های لابی آیپک، از گروه‌های پرنفوذ طرفدار اسرائیل در آمریکا است؛ از دستور کار خارج می‌کند.

یکی از سنارتوهای ارشد نزدیک به منندز گفته است: منندز به اندازه‌ای از به رأی گذاشته شدن این متمم قانونی نگران است که تهدید کرده کل لایحه را لغو می‌کند.

واشنگتن فری‌بیکن نوشت این اختلافات میان سنا و آیپک، ضمن ترغیب لابی اسرائیل به حمایت از طرح کروکر، موجب خواهد شد ماهها تلاش بین آمریکا و اسرائیل برای تدوین یک لایحه شراکت راهبردی به خطر بیفتد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.