سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران در مصاحبه با الحیات؛

مطالبات برخی نمایندگان غرب از سطح انتظار‌ها بالاتر رفته است/اصرار ایران بر تداوم غنی‌سازی و عدم تعلیق فعالیت راکتور اراک

منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای در مصاحبه با روزنامه الحیات اظهار داشتند مطالبات برخی نمایندگان غرب در مذاکرات هسته‌ای غیرواقعی و از سطح انتظار‌ها بالا رفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی که به مدت سه روز به مذاکرات هسته‌ای پیرامون برنامه‌ هسته‌ای در شهر وین پرداختند در مصاحبه با روزنامه الحیات اظهار داشتند: به رغم عدم پیشرفت در مذاکرات در دور چهارم مذاکرات در وین توافق نهایی و جامع دور از دسترس نیست و این آن چیری است که "عباس عراقچی" مذاکره کننده ارشد ایران را به سمت اعلان احتمال تمدید مذاکرات به مدت شش ماه پس از تاریخ 20 جولای سوق داد.

این منابع آگاه با تاکید بر لزوم پایبندی بر تعهداتی که در چارچوب توافقی که در ماه نوامبر گذشته بین ایران و گروه 1+5 به امضا رسید، اظهار داشتند: مطالبات برخی نمایندگان غرب در مذاکرات هسته‌ای غیرواقعی و از سطح انتظار‌ها بالاتر رفته است.

منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران با غرب در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به پایبندی هیات ایرانی به اصولی که رهبری در تهران مشخص کرده است تصریح کردند: هیچ‌گونه سازشی در مورد این اصول صورت نخواهد گرفت.

این منابع خاطرنشان کردند: تهران آماده از بین بردن تمامی نگرانی‌های غرب است اما اجازه تحقق اهداف دیگر به بهانه از بین رفتن این نگرانی‌ها را نخواهد داد.

منابع آگاه ایرانی با بیان اینکه هیات مذاکره کننده ایران بر فعالیت غنی سازی اورانیوم براساس نیاز این کشور به سوخت هسته‌ای در نیروگاه‌ها و همچنین عدم تعلیق فعالیت رآکتور اراک اصرار دارد افزودند: در همین زمان هیات ایرانی خواستار پایان یافتن تحریم‌ها همزمان با امضای توافق نهایی است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.