روزنامه امریکایی واشنگتن‌پست مقاله‌ای نوشت که دلیلی برای خوش‌بینی به مذاکرات وجود ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه واشنگتن‌پست روز یکشنبه در مقاله‌ای در مورد مذاکرات هسته‌ای نوشته است که خوش‌بینی به دستیابی به توافق امری"بی‌مورد" است.

این روزنامه نوشت: مقامات ایرانی هفته گذشته پیش از آغاز دور تازه مذاکرات "لحنی خوش‌بینانه‌تر" در پیش گرفتند و در مقابل طرف غربی محتاطانه‌تر موضع‌گیری کرد.این مقاله افزود مقامات امریکایی بعد از اتمام مذاکرات در روز جمعه از وجود یک"مشکل بزرگ"نام بردند در حالی که طرف ایرانی گفت: که ما در این مذاکرات شکست خورده ایم.

این تفاوت در لحن‌ها بازتابی از عدم توازنی بود که احتمالا به نفع آمریکا و متحدانش است."حسن روحانی" رئیس‌جمهور ایران در مقایسه با باراک اوباما احساس اضطرار بیشتری برا ی دستیابی به رسیدن به توافق می‌کند. اقتصاد ایران همچنان تحت تأثیر تحریم‌های بین‌الملل است؛ پیش‌بینی سران اسرائیل مبنی بر اینکه پس از کاهش برخی از تحریم‌ها بر اساس توافق موقت کنترل تحریم‌ها از دست خارج می‌شود،درست نبود. رئیس‌جمهور روحانی که با وعده خروج از انزوا و احیای اقتصاد روی کار آمده، حالا برای عملی کردن این وعده‌ها تحت فشار قرار دارد. در حالی که برنامه هسته‌ای ایران تقریبا متوقف شده، آقای اوباما می‌تواند منتظر بماند. حتی تمدید 6 ماهه مذاکرات بر اساس توافق موقت، می‌تواند به نفع اوباما نیز باشد.

این روزنامه در نهایت  بااشاره به اختلافات ایران و 1+5 بر سر تعداد سانتریفیوژها و میزان غنی‌سازی و همچنین اصرار آمریکا بر قرار گرفتن بحث برنامه موشکی در چارچوب مذاکرات، نسبت به رفع اختلافات ابراز تردید کرده و نوشته است مذاکرات هفته گذشته "شوم" به نظر می‌رسید.

واشنگتن پست در ادامه با اشاره به اینکه توافق نهایی به دقت از سوی طرفین مورد بررسی قرار می‌گیرد، نوشته است با توجه به اینکه این توافق باید همه منتقدین را راضی کند، "تعجبی ندارد که خوش‌بینی بی‌جا به نظر برسد."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار