سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه کشاورزی با "تعاونی" زنان روستایی

این سطح از تعاونی‌ها علاوه بر حمایت اقتصادی می‌تواند با آموزش مداوم در زمینه کنترل آفات نهاد‌ه‌های جدید برای تولید سیستم‌های نوین آبیاری زمینه‌ساز توسعه شود.

الیاس ظهوری کارشناس اقتصاد روستایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت:زنان جایگاه ویژه‌ای در توسعه کشاورزی کشور دارند که این مهم نیاز به حمایت مادی و معنوی دارد؛ تشکیل تعاونی زنان روستایی در راستای توسعه کشاورزی یکی از این حمایت‌هاست.
 
این کارشناس با بیان آمار زنان کشاورز گفت: از 12 میلیون زن و دختر روستایی حدود 6.5 میلیون نفر آنها به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کار کشاورزی در روستاها فعال هستند؛ تشکیل تعاونی‌ها برای زنان روستایی ضروری است چون زن روستایی برای فعالیت اقتصادی و کشاورزی نیازمند امنیت شغلی است.
 
وی اضافه کرد: ساماندهی فعالیت کشاورزی زنان روستایی در سایه تشکیل تعاونی‌ها سبب تخصیص درآمد مشخص این افراد شده و امنیت شغلی آنها را سبب می‌شود.
 
ظهوری با اشاره به ساز و کار تعاونی‌ها برای زنان روستایی گفت: این سطح از تعاونی‌ها علاوه بر حمایت اقتصادی می‌تواند با آموزش‌های مداوم در زمینه کنترل آفات،‌ نهاده‌های جدید برای تولید، سیستم‌های نوین آبیاری زمینه‌ساز توسعه روستایی با کشاورزی به کمک زنان آن شود.
 
وی تأکید کرد: ورود تعاونی‌های کشاورزی برای زنان کشاورز سبب تسهیل در حل مشکلات ساختاری کشاورزی می‌شود.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.