سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

رتبه ایران در کسب و کار 150 است

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رتبه ایران در کسب و کار در میان کشورهای جهان 150شده است که مدیریت اقتصاد و سیاست بدون دانش هیچ جایگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با تنگناهایی روبرو هستیم که امر سهل تولید و کارآفرینی در کشور را سخت کرده است به طوریکه رتبه ایران در کسب و کار در میان کشورهای جهان 150 شده است و مدیریت اقتصاد و سیاست بدون دانش هیچ جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: در کشورهایی که در رقابت اقتصادی هستند این حرکت را مدیون دانش خویش هستندو امروزه تولید علم و دانش فرق فناوری نو به صورت تصاعدی اقتصاد را قبضه کرده است.

وی ادامه داد: حضور در عرصه‌های کسب و کار در ایران نسبت به بسیاری از کشورها بسیار سهل است و اقتصاد ایران زمینه‌های فراوانی برای رشد و حضور قدرتمند بر اقتصاد جهانی دارد.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: موقعیت ویژه جغرافیایی و همسایگی با 15کشور و برخورداری از ذخایر عظیم انرژی الوند، بازار داخلی مناسب و استقلال سیاسی از فرصت‌های مطلوب تولید کالا و خدمات و کارآفرینی در کشوراست.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حجم بزرگ دولت به عنوان یک مانع در توسعه کشور امکان حضور و رقابت بخش خصوصی در اقتصاد را فراهم نمی‌سازد.

وی بر بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها، تولید علمی و برخورداری از مشاوران حقوقی و اعمال مدیریت استراتژیک در بنگاه‌های اقتصادی تاکید کرد.
ابوترابی با اشاره به دیدگاه متفاوت مدیر استراتژیک در مقایسه با مدیر سنتی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی نیز باید در راستای تحقق اهداف استراتژیک خود با بهره‌گیری از مدیران متعهد و متخصص تلاش کند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: کسب وکار ، رتبه ، کشور ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.