سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس سازمان ملي استاندارد:

استاندارد در منطقه "کیش" مستقر می شود

همکاري هاي سازمان ملي استاندارد و سازمان منطقه ازاد کيش گسترش مي يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به موجب تفاهمنامه اي که امروز به امضاي روساي اين دو سازمان رسيد ، دو طرف از ظرفيت هاي يکديگر همچنين بخش خصوصي براي توسعه فعاليت هاي تجاري اعم از صادرات و واردات کالا از بنادر جزيره کيش استفاده مي کنند.

رئيس سازمان ملي استاندارد در اين مراسم گفت : حدود 50 هزار نيروي متخصص و کارشناس در قالب 7 هزار و 600 ازمايشگاه همکار و 70 شرکت بازرسي کالا با سازمان استاندارد همکاري مي کنند.

 نيره پيروز بخت با بيان اينکه 55 شرکت بازرسي در سطوح بين المللي فعاليت مي کنند ، افزود :‌ شاخص تجارت برون مرزي ما مناسب ظرفيت ها و توانمندي هاي موجود نيست و براي کمک به بهبود رتبه ايران در عرصه بين المللي بايد همکاري هاي بين دستگاهي توسعه يابد. 

رئيس سازمان منطقه ازاد کيش هم با بيان اينکه مستقر نبودن استاندارد در جزيره کيش مشکلات زيادي براي تجار و ترخيص کالا در حوزه صادرات و واردات ايجاد کرده است ، گفت : همه فعاليت هاي تجاري جزيره از طريق هرمزگان انجام مي شود و اين در حالي است که ازمايشگاه هاي مجهزي با مديريت بخش خصوصي در کيش وجود دارد که مي تواند به ما کمک کند.

وي افزود : پارسال 340 ميليون دلار کالا ميان جزيره کيش با ديگر کشورها مبادله شد که باتوجه به ظرفيت ها و توان موجود راضي کننده نيست.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.