سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستیابی به آموزش و پرورش متعالی در سایه توجه به معلمان امکان‌پذیر است

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر توجه به معلمان و خدمتگزاری در این مسیر، نقش معلمان را در ساختن آینده جامعه،کلیدی خواند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ اسفندیار چهاربند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم تقدیر از معلمان نمونه گفت: تمام گروه‌های علمی بدون استثنا نقش معلم را در پایه‌گذاری توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع منحصربه‌فرد می‌دانند و معتقدند هیچ توسعه‌ای اتفاق نمی‌افتد، مگر آنکه نقش معلم در آن بی‌بدیل باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم که در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، افزود: منظور از معلم، مجموعه نظام تعلیم و تربیت کشور است و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی توسط معلمان در کلاس درس اتفاق می‌افتد و در روح و جسم دانش‌آموزان نهادینه می‌شود که ماحصل آن ارتقای فرهنگ اسلامی در حوزه‌های مختلف است.

وی  ادامه داد: شاید بتوان جامعه را بدون وجود بسیاری از مشاغل اداره کرد، اما نمی توان تولید یک خدمت یا محصول را در کشور متصور شد، بدون آنکه معلم در آن نقش نداشته باشد.

چهاربند عنوان کرد: بدون تردید،‌ هر توسعه‌ای در کشور، مدیون تلاش معلمان است و هرچه معلمان در یک جامعه موثرتر باشند، آن جامعه مقتدرتر و توسعه‌یافته تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قصور در خدمت به معلمان با هر دلیلی بهانه است، گفت: هر آرزویی برای کشور دارید، اول باید آن را برای معلمان داشته باشید، زیرا نقش کلیدی در ساختن آینده جامعه توسط نظام تعلیم و تربیت صورت می‌گیرد که رکن اصلی این نظام معلم است، این موضوع یک تعارف نیست بلکه یک واقعیت است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.