وزیر آموزش و پرورش وظیفه اصلی آموزش و پرورش را انتقال فرهنگ اصیل اسلام دانست.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی اصغر فانی در حرم مطهر امام خمینی(ره) در جمع مدیران کل و روسای مناطق آموزش و پرورش تهران، با اشاره به وجود حدود 36 هزار دانش آموز و 5 هزار معلم  شهید گفت : شهیدان رجایی و باهنر الگوهای مدیریت در آموزش و پرورش هستند.

وی 12 اردیبهشت را حاوی پیام های مهمی برای معلمان دانست  و با سپاس از تلاش های یک میلیون معلم و فرهنگی برای تربیت 12 میلیون دانش آموز در 105 هزار مدرسه  کشور خاطرنشان‌کرد: بیشترین مخاطب موضوع فرهنگ در پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی) آموزش و پرورش است و از این رو نظام تعلیم و تربیت، وظیفه انتقال فرهنگ اصیل اسلام و انقلاب اسلامی به نسل آینده را برعهده دارد.

وی آموزش و پرورش را به عنوان یک نهاد زیر ساختی برای تربیت نیروی انسانی عنوان و اظهارکرد: باید تلاش کنیم تا تک تک دانش آموزان در کلاس درس همان‌هایی شوند که خواسته امام و شهید مطهری بوده است.

فانی با اشاره به حضور خود در منزل شهید مطهری گفت: مکلف هستیم اندیشه های استاد مطهری را در تار و پود نظام تعلیم و تربیت نهادینه و از نوشته ها و کتاب های ایشان برحسب سطح سواد دانش آموزان بهره‌برداری کنیم تا مفاهیم آن بزرگوار در بینش، رفتار و  شخصیت دانش‌آموزان تجلی پیدا کند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: اندیشه ، مطهری ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار