به منظور افزایش دانش زیست محیطی و جلب مشارکت جامعه دانش‌آموزی پایتخت در حفاظت از محیط زیست و تحقق اهداف فرهنگی و آموزشی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران،‌ طرح مناطق دوستدار محیط زیست از فرد آغاز به کار کرد.

محمد هادی حیدرزاده، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: رسالت آموزش و پرورش در هدایت و استفاده بهینه از ظرفیت دانش‌آموزان در جریان توسعه فرهنگی و اجتماعی اهمیت زیادی دارد. نقش آموزش و پرورش در زمینه حفظ محیط زیست، دستیابی به توسعه پایدار و افزایش سطح سلامت روانی و فکری جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: اهداف اجرای طرح مناطق دوستدار محیط زیست در حوزه آموزش و پرورش، دانش افزایی برای ترویج فرهنگ،‌ اخلاق و سواد محیط زیستی در بین جامعه دانش‌آموزی به عنوان یک اصل از اصول حقوق شهروندی و یکی از موضوعات مهارت زندگی است.

وی ادامه داد: افزایش سطح مشارکت اجتماعی جامعه دانش‌آموزی پایتخت در انجام طرح‌ها و برنامه‌های محیط زیستی و نیز ظرفیت‌سازی برای رشد کمی و توسعه کیفی تشکل‌های دانش‌آموزی در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار از اهداف دیگر این طرح است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: بعد از اجرای مرحله آزمایشی و ارزیابی پیشرفت طرح، اجرای آن در فاز اول در مناطق آموزش و پرورش شهر تهران و در فاز بعد در سطح کل استان به مرحله اجرا درخواهد آمد.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: مدیران آموزش و پرورش شهر تهران استقبال خوبی در اجرای این طرح داشته‌اند.

گفتنی است، این طرح از صبح فردا با برگزاری همایش فرهنگ سبز با مدیریت جهادی و امضا سند تفاهم فی مابین اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و اداره کل آموزش و پرورش تهران در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط زیست کار خود را آغاز کرد.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار