سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس؛

وابستگی به واردات 20 درصدی "گوشت قرمز "

با توجه به نیاز کشورمان سالانه بالغ بر1میلیون 200 هزارتن گوشت قرمز حدود 20 الی 25 درصد وابسته به واردات هستیم که عمده این واردات از کشور برزیل صورت می گیرد .

علی ایرانپورعضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق افزود :متاسفانه تا به امروز برنامه ای مدون درزمینه خودکفایی گوشت قرمزاز سوی وزارت جهاد کشاورزی اجرایی و عملیاتی نشده است .

وی تصریح کرد : اصلاح نژاد دام ،تغذیه مناسب واستاندارد  ،ممانعت از قاچاق دام زنده از مرزهای کشور به خصوص مرزهای غربی و پر کردن ظرفیت های خالی بسیاری از دامداری ها را می توان راهکارهای مناسب در تامین و خودکفایی در گوشت قرمز دانست .

ایرانپور اظهار داشت :در حال حاضر حدود 30 درصد از ظرفیتهای دامداری در کشورمان خالی است که با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته ،امکانات و تجهیزات لازم می توان با افزایش ظرفیت های دامداری به سطحی ازخودکفایی در تامین گوشت قرمز دست یافت .

نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد : باتغذیه مناسب و استاندارد  دام می توان وزن لاشه ها را حدود 10 درصد افزایش داد که این افزایش 10 درصدی در تامین و جبران 25 درصد گوشت وارداتی تاثیرگذار خواهد بود .

ایرانپور در پاسخ به این سوال که خودکفایی درتامین گوشت قرمز در چه مدت زمان تحقق خواهد یافت اظهار داشت : با یک برنامه ریزی کوتاه مدت در یک پرسه زمانی 2الی 3ساله آینده می توان در راستای خودکفایی موفق شد واز زمان پرورش دام و آمادگی برای کشتارگاه و ورود به بازار مدت زمان خیلی زیادی طول نمی کشد .

وی تصریح کرد : تامین غذای دام باید با هدف افزایش تولید و بهره وری باشد و یک جریره غذایی مناسب که بتواند  کالری مورد نظر دام را تامین کند در افزایش بازدهی تامین و تولید گوشت قرمز تاثیرگذارخواهد بود .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.