سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز امیدواری اوباما درباره تشکيل دولتی مورد حمايت همه عراقی ها

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه به عراقی هایی که در انتخابات پارلمانی روز گذشته شرکت کردند تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد روند انتخاباتی به تشکیل یک دولت مورد حمایت همه عراقی ها منجر شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اوباما در بیانیه ای اعلام کرد :« میلیون ها عراقی از حق دمکراتیک خود برای رای دادن استفاده کردند.»
وی خاطر نشان کرد:«مشارکت روز گذشته به کل جهان نشان داد که آنان خواستار آینده ای باثبات تر و مسالمت آمیز تر هستند.»
رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد :« هنگامی که نتایج مشخص شد ، عراق، پارلمانی جدید تشکیل خواهد داد و درباره تشکیل دولتی جدید بحث خواهد کرد.»
وی اعلام کرد:« صرف نظر از نتیجه این روند، این انتخابات احتمالا با تشکیل دولتی مورد حمایت همه جوامع عراقی موجب وحدت بیشتر خواهد شد و آماده خواهد بود برنامه های ملموس تر و قابل اجرا تری را به تصویب برساند.»
چانه زنی های بین گروه های مختلف برای تشکیل دولت پس از انتخابات سال 2010 حدود هشت ماه وقت گرفت.
 در حالی که سطح خشونت ها در عراق به بالاترین حد خود از سال 2008 رسیده است ، اوباما هشدار داد هنوز روزهای دشواری برای کشور وجود دارد اما وعده داد آمریکا «شریک عراقی ها » باقی خواهد ماند.
با وجود خشونت ها ، حدود 60 درصد از واجدان شرایط شرکت در رای گیری برای انتخابات پارلمانی به پای صندوق های رای رفتند. این انتخابات نخستین انتخابات از زمان پایان خروج نیروهای آمریکایی از این کشور در سال 2011 محسوب می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.