سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر انتشارات "افراز":

مردم به کتاب اعتماد پیدا کردند

مدیر انتشارات "افراز" اظهار کرد: امسال به دلیل اعتماد مخاطبان به کتاب و نیز کاهش برخوردهای سلیقه‌ای استقبال مردم از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیشتر است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «اعظم افراز» فضای در اختیار انتشارات افراز را بهتر از دوره‌های گذشته دانست و گفت: یکی از اتفاقات مثبت این دوره، جدا کردن مراسم افتتاحیه از نخستین روز برگزاری نمایشگاه بود که از ازدحام و بی‌نظمی جلوگیری کرد.
 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های دولت جدید روزنه امید در اهالی نشر ایجاد کرده است، اظهار کرد: در این دوره، برخوردهای سلیقه‌ای و تصدی‌گری دولتی کاهش یافت و نتیجه این کاهش دخالت‌های دولت، استقبال از بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب بود که نشان‌دهنده اعتماد بیشتر مخاطب به کتاب است. اعتماد کردن بازدیدکنندگان تا جایی بود که گران شدن قیمت کتاب هم نتوانست از خرید کتاب جلوگیری کند.
 
مدیر انتشارات افراز با بیان اینکه سخت‌گیری ناشران در چاپ کتاب‌اولی‌ها بیش از گذشته است، توضیح داد: در سال‌های گذشته می‌توانستیم با شرایط بهتری آثار کتاب‌اولی‌ها را به چاپ برسانیم، اما با توجه به شرایط جامعه و ایجاد رقابت میان نویسندگان، فقط کتاب‌های متوسط رو به بالا را به چاپ می‌رسانیم.
 
«گام زدن بر یخ‌های نازک» نوشته غلامحسین دولت‌آبادی، «هلن» نوشته «اوریپید» با ترجمه سیامک کاظمی درآبادی، «بادبزن» نوشته «ارباب کارلو گودونی» با ترجمه عباسعلی عزتی، «تئاتر واژه به واژه» نوشته «ویل هموند» و «دن استوارت»، «بانوی سرخ‌پوش به زمینه خاکستری» نوشته «میگا دلیبس» با ترجمه احمد طاهر، «چهل عکس چهل داستان» نوشته سیدمهدی واقفی و مجموعه شعر نیمایی «از نیل و آفتاب» نوشته محسن صلاحی از جمله آثار چاپ اول این انتشارات است که در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.