مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: امسال از ظرفیت و توانمندی تشکل‌های نشر در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به شکل جدی‌تری استفاده شده است که این موضوع حکایت از مدیریتی هوشمندانه دارد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران «میثم نیلی» با تأکید بر این مطلب که تغییر دولت‌ها تغییری در مسیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی نخواهد داشت، اظهار کرد: مجمع ناشران انقلاب اسلامی، رویه خود را در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه کتاب همچون سابق و بلکه مقتدرانه‌تر ادامه می‌دهد و تغییر دولت‌ها در فرایند جهت‌گیری و مسیر عملیاتی مجمع ناشران تأثیری نمی‌گذارد.
 
وی با اشاره به نقش تشکل‌ها در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: هر سال بار اصلی نمایشگاه بر عهده تشکل‌های نشر بوده است و اتحادیه‌ها این کار را انجام می‌دادند. لذا حضور آنها صرفاً مربوط به نمایشگاه امسال نیست، اما در این دوره، این موضوع تا حد زیادی جدی‌تر شده و از ظرفیت‌های تشکل‌ها به صورت هوشمندانه‌تری استفاده شده است که  این جای تقدیر دارد.
 
مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی دربارة خصوصی‌سازی مدیریت حوزه فرهنگ نیز گفت: مدیریت حوزه فرهنگ یک موضوع حاکمیتی است که معمولاً با منافع اقتصادی که مهم‌ترین دغدغه بخش خصوصی است، تعارض پیدا می‌کند. بنابراین، شاید گاهی برای هدایت جامعه به سمت اخلاق، سبک زندگی صحیح و رسیدن به تعالی، لازم باشد که دولت هزینه کند.
 
نیلی در خاتمه خاطرنشان کرد: با نگاهی بر مسائل حاکمیتی حوزه فرهنگ می‌توان گفت نباید مدیریت کلان حوزه فرهنگ به طور کامل به بخش خصوصی سپرده شود، اما بخش خصوصی می‌تواند بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود خود و نیز با انواع و اقسام گرایش‌ها و سلایق، مسائل اجرایی را عهده‌دار باشد، همان‌طور که در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هر کدام از تشکل‌های صنفی حوزه نشر مسئولیتی را بر دوش دارند. بنابراین، اگر استفاده از چنین ظرفیتی هوشمندانه باشد، این رویه مطلوب است.
 
بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار