سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الرياض:

مخالفت آمريکا با آشتی فلسطينی‌ها، نشان‌دهنده موفقيت اين تصميم است

موضع گیری آمریکا و اسراییل دربرابر آشتی گروه‌های فلسطینی، نشان دهنده موفقیت این آشتی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه الریاض چاپ عربستان نوشت: موضع گیری آمریکا و اسراییل دربرابر آشتی گروه‌های فلسطینی، نشان دهنده موفقیت این آشتی است. 

 برای درک این میزان موفقیت توافق سازمان آزادی بخش فلسطین و حماس، هیچ شاخصی واضح تر از موضع اسراییل و آمریکا در مخالفت با این توافق نیست. توافق گروه‌های فلسطینی، زاییده دیروز و امروز نیست، بلکه کار کردن بر روی این موضوع به دوره یاسر عرفات و احمد یاسین برمی‌گردد. 

نویسنده با اشاره به موضع آمریکا و اسراییل نوشت: توافق آشتی گر‌وه‌های فلسطینی و ادامه مقاومت فلسطینیان در زمینه دیپلماتیک و اقدامات مسلحانه، نشان داد، دیگر زمان پنهان کردن ملت‌هایی که برای دفاع از خود اقدام می‌کنند، گذشته است.

 امروزه رسانه‌های جهان و به خصوص رسانه‌های غرب، تاکید می‌کنند که افزایش آگاهی تفکر سیاسی غرب از میزان مقاومت فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری، ضروری است.

 نخبگان و جوامع غربی در اروپا و آمریکا، چا‌ره‌ای جز این ندارند، که در برابر مردم فلسطین تسلیم شوند. هر آنچه از این مردم مشاهده شده است نشان دهنده برتری فلسطینی‌ها در مبارزه است و باید گفت پدیده جهانی سازی که معمولا، در درجه اول از آن مفهوم اقتصادی برداشت می‌شود که به ملی گرایی و سیاست های مبارزه، ارتباطی ندارد، نقشی مثبت در خدمت به آرمان فلسطین ایفا کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.