یک مقام دیپلماتیک بلندپایه اعلام کرد اسرائیل اجرای تحریم‌های به تازگی اعلام شده را علیه تشکیلات خودگردان فلسطینی، آغاز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپایگاه اینترنتی اسرائیل نشنال نیوز (آروتز شوا)، یک مقام دیپلماتیک بلندپایه روز دوشنبه در گفتگو با پایگاه اینترنتی خبری عبری زبان «والا» اعلام کرد اسرائیل اجرای تحریم‌های به تازگی اعلام شده را علیه تشکیلات خودگردان فلسطینی، آغاز کرده است.

 این مقام اعلام کرد اسرائیل شروع به کسر بدهی‌های تشکیلات خودگردان فلسطینی از‌مالیات‌هایی کرده است که به نمایندگی از این تشکیلات، جمع‌آوری می‌کند.

این مقام افزود این تحریم‌ها، «فقط گام نخست است».

این تحریم‌ها هفته گذشته پس از آن اعلام شد که رژیم صهیونیستی در واکنش به توافق وحدت ملی بین گروه‌های فتح و حماس، مذاکرات صلح را با تشکیلات خودگردان فلسطینی به حال تعلیق درآورد.

تحریم‌هایی نیز اوایل این ماه در واکنش به نقض شروط گفتگوها توسط تشکیلات خودگردان فلسطینی به علت درخواست این نهاد برای پیوستن به 15 کنوانسیون بین‌المللی، اعمال شد.

براساس این گزارش، لغو مجوزهای چندین مقام بلندپایه تشکیلات خودگردان فلسطینی که به آن‌ها اجازه تردد آزاد داخل کرانه باختری و ورود به اسرائیل و غزه را می‌دهد، در بین تحریم‌هایی است کهرژیم صهیونیستی در حال بررسی آن‌ها علیه تشکیلات خودگردان فلسطینی است.

اسرائیل همچنین در حال بررسی اعمال تعلیق حفاری در میدان گاز طبیعی در سواحل غزه است.

از سوی دیگر، سازمان آزادیبخش فلسطین در حال پیش بردن اقدامات یکجانبه خود است.

روز یکشنبه، شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین طرحی را به منظور پیگیری تلاش‌ها برای پیوستن به 60 نهاد سازمان ملل و توافقنامه بین‌المللی، تصویب کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطینی پیش از این برای پیوستن به 15 سازمان بین‌المللی درخواست داده بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار